25 augusti -17 Vänskap....

..... är en dyrbar gåva!
Här ett vänskapskort,
som blev till på Sommarscrappet i Bollnäs i lördags.
 
 
Det var en ganska grå och regnig dag,
så jag tyckte att lite solskensfärger passade fint!
Använde mina nya tagsdies till motivet
och några spillbitar, som passade i färg.
(En snodde jag tillbaka från Åsa - hur hon använde den
kan du se i dagens blogginlägg hos henne) 
 
 
Ett fiktigt gammalt fint par från hÄnglar och stÄnglar
fick bli motivet på det här kortet.
Valde blommor utifrån färgerna på den blommiga spillbiten
men klarare nyanser.
 
 
Stämpeln Vänskap kommer från InkyWings.
Stansade ut den rund den här gången
med en fin scalloped kant.
Du ser säkert att jag använt distanskuddar
mellan de olika lagren - det gillar jag!
 
 
Kuvertet gjorde jag av det solgula rutiga
mönsterpapperet med vågig kant.
Du skymtar det också på kortets framsida.
 
 
Jag använde det också på kortets insida,
tillsammans med en fin textstämpel från Vilda.
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Har varit hemma i Gävle några dar
och idag hämtat hem barnbarnet och hennes kompis
från Arlanda.
Kul att få träffa dem en liten stund
innan Mickan virvlade vidare
för att njuta sina sista semesterdagar
innan jobb och studier tar vid igen.
 
Imorgon far vi upp till Björkebo
för en sista hel vecka där innan hösten.
Lördagskvällen bjuder på fest med läckerheter:
surströmming! MUMS!!
Nästa helg scrappar vi i Ludvika - kanske vi ses där!?!
Ha det gott!
Var rädda om varann!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Åh så fint! Ha det så mysigt i Björkebo ❤
Kram Rosa

2017-08-26 @ 08:46:43
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här kortet blev sååå fint med den söta hÄngla stämpeln. Du har som vanligt färglagt så fint också:)Vackra papper och kuvert:)
Textstämpeln på insidan gillade jag också:)

Kramizar Marie

2017-09-01 @ 14:40:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0