27 augusti -17 Hjärtlig julhälsning....

.... med gullhjärta.
 
 
Ett enkelt kort med ett utstansat Sizzixhjärta
som är så användbart, både till jul,
alla hjärtans dag och annars.
Här stansade jag ut det i ett riktigt blankt 
cardstock i guldfärg.
Jag trädde, som du ser, i ett sidenband
och knöt en rosett.
Sen monterade jag det
med distanskuddar på grön
lite blänkande cardstock ur ett 6x6-block
som var med på REA hos Panduro.
Den stansade jag i hörnen med min "stjärtstans"
och dekorerade med halvpärlor i guld.
 
 
Valde en fin julstämpel från Reprint (tror jag)
som också hade ett hjärta.
Den torrembossade girlangen nertill med hjärtat
är gjort med en embossingfolder
som följde med en engelskscraptidning,
Cardmaking & Papercraft, som jag nyss köpt.
Monterade skrivrutan på tunnare guldpapper
och sen på samma gröna cs som på framsidan.
Använde stjärtstansen på alla papperen,
som du ser.
 
 
Enkel baksida.
Det får nog bli ett guldkuvert
till det här kortet.
 
Jag tycker att det är roligt
att göra olika typer av kort.
Oftast har ju mina kort mönstrade papper,
som inspirerar mig mycket,
men det är roligt att försöka göra något annat också.
 
Underbar sensommardag idag också!
Vi promenerade den knappa halvmilen
till Orbaden, där Kjell bjöd på härlig söndagsmiddag,
innan vi promenerade hem igen.
 
Ha det nu gott!
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå enkelt vackert julkort, me like:)Jag har jättesvårt att göra "enkla" kort;)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-09-01 @ 12:14:54
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0