3 augusti -17 Veckans jul....

.... går i brunt,beige och guld.
 
 
Ett brunt papper med julord (tror det är Majapapper)
försökte jag förgylla
genom att linda det med tunn guldtråd.
Syns inte så bra på fotot.
 
 
Vimpel i "kuvertpapperet" med norsk text
och en prickig tag med guldigt snöre.
 Stansade snöstjärnor med en punch i vitt och guld
och satte guldfärgade rhinestones i mitten.
Använde den konkava hörnstansen från ek-success
i hörnen på mönsterpapperet och motivet.
Halvpärlor i guld i hörnen.
 
 
 Har som vanligt byggt upp lager på lager
med distanskuddar.
Kanten på motivet har jag glittrat med 
Stickles Platinum.
 
 
Insidan.
Här syns den lindade guldtråden lite bättre faktiskt
bakom snöstjärnorna.
Julpoststämpel från Åsa hittar du HÄR.
Den är utstansad med en cirkelpunch 1"
och den scalloped kanten bakom är 1 1/4".
Hörn och halvpärlor som på framsidan.
Julstämpel från Reprint.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet blir ju lite knepigt
med texten kors och tvärs.
Man får kolla så den kommer på nåt bra sätt
på kuvertets framsida.
 
 
Här ser du kuvertets framsida
ihop med kortet.
Den motivstämpeln är så fin tycker jag!
Har lånat den av någon på en träff
för länge sedan - glömt vem och när....
 
Idag har vi haft en perfekt sommardag,
soligt och lagom varmt för mig,
som inte gillar hetta!
När det var som varmast
satte jag mig vid kortmakarbordet en stund.
 
Imorgon lovar smhi massor med regn här,
så då passar vi på
att ta en tripp till Stockholm över helgen.
Känner mig privilegierad!!
 
Ha det gott! Kram!!

Kommentarer
Postat av: Rosa%20A/Scraprosa

Jättefint julkort, som vanligt :D Ha det så mysigt i huvudstaden! Jag ska förhoppningsvis skapa lite bröllopskort i helgen. KRAM!

2017-08-04 @ 19:30:00
Postat av: Ann-Marie

Det är kul med alt. färger på julkort. Jag
halkade på en snöfläck och slog mej kopiöst kryper mot Fejset och skakar då och då på huvudet.

Svar: Stackare!! Man väntar sig ju inte snö mitt i sommaren ;-) Får de till att bättra mig - eller åtminstone häva upp varningsrop!!Kram på dig och tack för alla goa kommentarer - gläder mig mycket!!
MormorMargareta

2017-08-04 @ 20:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0