30 augusti -17 Fjäriln vingad....

Tänk att vi fått en så härlig sommardag
så här alldeles i slutet av
den sista sommarmånaden augusti!
Härlig promenad i ljuvligt väder
och massor av fina fjärilar.
Det gäller verkligen att fånga
de här sista sommardagarna!
 
 
Jag blev inspirerad till det här kortet
med papper ur min spillpapperslåda
och en fantasifjäril utstansad med
en die från Sizzix.
Kanten är stansad med
en kantstans från Martha Stewart.
Sen använde jag "stjärtstansen"
i de nedre hörnen på mönsterpapperet.
 
Carpe Diem är stansat med en die
från Nellie Snellen.
 
 
Enkel baksida - och ingen insida
på det här kortet som ska till Loppisen 
på Fagernäs.
 
 
Här syns det kanske lite bättre
hur fjärilens vingar är böjda,
så att den "fladdrar" lite över kortet.
 
Imorgon flyttar vi hem till Gävle
efter nästan tre månader
med Björkebo som "bas".
Det underlättas av att vi, Åsa och jag,
ska åka till Ludvika på träff i helgen,
annars hade det kanske varit mer vemodigt.
 
Vi kommer ju förstås åka upp hit
ganska många turer än i höst
för att plocka svamp och så ;-)
Hoppas på en härlig "skörd" 
av trattkantareller även detta år!
 
Vi kanske ses i Ludvika!?!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Fjäril vingad syns på ha...Björkebo

Fjärilar är mysiga, likaså brunt och rosa något annat som är mysigt är sängen när man är trött. Jag ska titta lite mer imorgon...

Ha det så kul i Ludvika!

2017-08-31 @ 22:01:15
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Oj! vad längesedan jag kikade in till dig. Måste nog kolla igenom alla dina inlägg:)
Ljuvligt fjärilskort du gjort, me like:)Det är vackert med bruna och rosa toner ihop:)
Tycker du som jag att sommaren gått alldeles för fort? Låter trevligt med csrapträff i Ludvika:))

Ha nu en jättefin helg:)
Kramizar Marie

2017-09-01 @ 12:02:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0