6 augusti -17 Pippi i svampskogen...

...fick ta plats på kortet
till Magnus o Åsas trevliga grannar
i deras paradis i Ytterån, Jämtland.
De uppvaktade mig på födelsedagen när jag var där
trots att vi inte kände varann förut.
De är en djur- och naturälskande familj
så jag valde tema utifrån det.
 
 
Kajsans lilla goa pippi, som kikar fram bakom en svamp
är färglagd med Distress Markers
och glittrad med lite Wink of Stella clear.
Älskar ju Kajsans fina pippin,
som du som besökt mig förr nog vet.
 
 
Lite fjädrar, en trollslända (som det fanns många fina i Ytterån)
och lite blommor fick pryda kortet.
Mönsterpapper ur min spillpapperssamling.
Stansade nedtill med en kantstans
från Martha Stewart, som vi
brukar kalla "mustaschstansen".
 
 
Fick ett set tag-dies av Åsa i födelsedagspresent
som jag använde här.
 
 
Som vanligt gick det åt ganska många distanskuddar
vid monteringen av de olika papperslagren.
Köper dem på Biltema, men klipper sen
till dem i lagom stora (små) bitar,
annars blir portot så högt ;-)
 
 
Glömde fota insidan innan jag skrev,
fast det gjorde inte så mycket -
det var ju inga hemligheter!!
Tack är en die från Mandys.
Vem som gjort fågeldien har jag glömt.
Jag gillar ju fåglar, så jag har samlat på mig flera....
 
 
Enkel baksida
med en remsa spillpapper
och min namnetikett, som vanligt.
 
Det fick bli ett vanligt vitt köpekuvert
till det här kortet,
så det är inget att visa.
 
Nu ska vi njuta av Stockholms möjligheter
i det ostadiga vädret.
Här finns ju gott om inomhusaktiviteter
när det behövs.
Besök på nån konsthall
och det fantastiska Fotografiska
blir det nog innan vi far hemåt.
Igår drog Pridefestivaltåget förbi
alldeles nedanför vår lya.
 
Hoppas att du har det gott!
Ta hand om dig och de dina
och var rädda om varann!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kortet blev så fint o kommer säkert pryda deras stuga. Men jul - det var längesen, dien fick du faktiskt när du fyllde i juni. ❤️

Svar: Förvirrad idag - det visste jag väl - har ändrat nu!!Tack för påminnelsen - hade faktiskt just kommit på det själv när jag kollade mitt inlägg i mobilen.
Hoppas de gillar kortet - tyckte att det passade dem!
Kram! <3
MormorMargareta

2017-08-06 @ 16:00:24
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Men åh vilken härlig överraskning att bli firad av dom, de kommer garanterat bli överlyckliga över detta naturvänliga kort, de där fåglarna är bara så söta och med de här ljuva skogsfärgerna kom den ännu mer till sin rätt.
Skog, djur och natur, finns det något bättre. Hade ju gärna haft en stuga så där, att bara andas in, andas ut, andas in Då om något skulle man komma till ro

2017-08-09 @ 10:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0