4 december -17 Santa Claus...

....... is coming to town....
 
 
Bilden kommer från ett av Primas mönsterpapper
om jag minns rätt.
Resten av det papperet blev väl nåt tidigare kort.
De andra mönsterpapperen på kortet
kommer ur min spillpapperslåda
och är nog från Maja Design allihop.
GOD JUL är stansat med en die från Rox Stamps.
Det lilla korkhjärtat är köpt på The Works i London.
 
 
Den vackra spetsen fyndade jag på en antikmässa.
 Tänk att man kan hitta scrapgrejor överallt!! ;-)
Satte dit ett par pins med stjärnor och ett par daisies
och stansade grankvistar med en Martha Stewart-punch.
Som vanligt monterade jag lagren med distanskuddar.
Runt motivet glittrade jag med Stickles Platinum.
 
 
Insidan fick andra spillpapper som dekor,
ytterligare ett korkhjärta och en stor snöstjärna,
stansad med en punch från Martha Stewart.
 
 
Enkel baksida, som vanligt.
 
 
Ett köpt guldkuvert passade till det här kortet,
som ju inte kunde få kuvert i något av spillpapperen
som inte var stora nog.
Det är allt en konflikt mellan att vara kuvertnörd
och spillpappersentusiast ;-)
 
Har idag börjat så smått att skriva våra julkort.
Ska bli spännande att se
om de jag gjort räcker
eller om jag får sätta fart 
och göra fler än de 89 kort jag nu har.
Jag hade tänkt mig en liten paus nu i december,
innan jag börjar med "ett i veckan" igen i januari.
 
Härligt solsken idag, 
även om dagarna nu är korta,
och vi fick oss en härlig långpromenad
ut mot havet
och sen en sväng över söder
för att morsa på julbocken.
Han står där så gul och grann!
Hoppas, hoppas att ingen dåre
får för sig att tända på!!
De har just fallit dom i målet
mot fjolårspyromanen
och han får, förutom sitt straff,
punga ut med ett skadestånd till kommunen
på drygt 100 000:-,
pengar han väl knappast har.
Lätt gjort att förstöra sitt liv alltså
och bli skuldsatt för l å n g tid framåt!
 
Ha nu en skön vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ännu ett jättevackert julkort, me like:) Så fint med den stora tomten i centrum. Vackra papper, dies och dekorationer:)
Jag tycker det är jätte bra att den som tände på Julbocken får sig en riktig näsbränna!! Det är inte kul längre att de ska bränna ner den, riktig idioti!
Hoppas, hoppas den får stå kvar i jul:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-12-08 @ 12:57:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0