10 februari -17 Krya-kort.....

Hittade några engelska textdies.
Egentligen gillar jag svenska bättre
med de växer ju inte på trän direkt ;-)
Den här fick i alla fall inspireea
 till ett "krya på dig-kort"
i all enkelhet.
Du kanske sett ett liknande här förut.
"Variation på tema" kan man kanske säga.
 
 
Idag blev kortbasen grön
och kortet blev lite mindre
så jag kunde göra ett kuvert också.
De här papperen är ju bara 8x8",
så kortet blev 13,5x13,5 cm.
Texten satte jag på en vimpel
med ett rött band på.
Dekorerade bara med några gröna halvpärlor
för att inte skymma det vackra papperet.
 
 
Kuvert av ett av de andra papperen
i det här ljuvliga blocket. 
 
 
Kortets insida.
Har stansat skrivrutan med
stitched squares från Memory Box,
liksom rutorna på framsidan.
 
 
Baksidan.
 
 
Ja, här kommer kortet och kuvertet tillsammans.
Älskar verkligen de här blommiga papperen!!
Så ljuvliga denna gråa vinter!!
 
Har packat tidigt idag,
så är redan klar - ovanligt när det gäller mig.
Undrar vad jag glömt...
alltid är det något....
 
Hoppas du får en lika trevlig lördag
som jag väntar mig att få!
Kram! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert och färgrikt kort:)Nu längtar man verkligen efter våren och alla blommorna!

Må så gott
Kramizar Marie

2017-02-13 @ 11:23:31
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0