15 februari -17 Julkort v 7...

... i mitt försök att göra "ett i veckan" även 2017.
 
 
Det här söta motivet på ett mönsterpapper
kunde jag ju bara inte motstå!
(Tyvärr har jag lyckats slarva bort
"namnremsan" från papperet 
och minns inte varifrån det kom - Prima??)
Inte kunde jag ju skära sönder det heller
för att göra kuvertet i samma format 
som vanligt ;-)
Då får man "laga efter läge"
och göra kortet lite mindre
så att det går i det kuvert som papperet räcker till.
 
Det fick bli ett enkelt kort
där motivet fick huvudrollen.
Stansade ut överdelen av fransidan
med en die från Marianne Design
av baksidan på mönsterpapperet.
 
Några blinstenar och -stjärnor
fick bli de enda dekorationerna.
 
 
Kuvertet av andra sidan av papperet
blev så här snyggt.
 
 
Det räckte till dekor på baksidan också.
 
 
Stansade ut en liten kille
till insidan också
och stansade en likadan överdel
som på framsidan i akvarellpapper.
Här syns det bättre att den både skär och embossar.
God Jul är en clearstamp
från ett set med fyra olika rader 
med olika fonter.
Kan den vara från Panduro tro??
 
 
Ja här är då kortet och kuvertet.
 
Vet du vad som hände när jag städade undan
årets julkort och skulle packa ner
alla fina handgjorda kort jag fått.
av mina scrapvänner i en låda?
Ja, i hyllan där de skulle stå hittade jag
en undangömd låda med 16 färdiga julkort
som var avsedda för 2016!!
Inte undra på att jag fick så stressigt
i december förra året ;-)
 
Nu ligger jag i alla fall bra till i år!! :D
Härligt!!
 
Ha det gott! Välkommen åter! Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättesnyggt kort. Svenskt papper, svensk text på. Kanske Reprint?

2017-02-16 @ 09:02:57
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå gulligt julkort:) Det pappret är från Reprint om jag inte minns fel. Jag har lite kvar av det också. Visst är det fint:)Läckra dies och så vackert med stjärnblinget:)
Men så kul att du hittade så många färdiga julkort:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-02-16 @ 12:19:26
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå gulligt julkort:) Det pappret är från Reprint om jag inte minns fel. Jag har lite kvar av det också. Visst är det fint:)Läckra dies och så vackert med stjärnblinget:)
Men så kul att du hittade så många färdiga julkort:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-02-16 @ 12:20:10
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa

Å det här kortet såg jag på träffen. Blev superfint!

2017-02-16 @ 12:53:24
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Marie

Jättefint julkort, jag fick också ett dussin julkort över från 2016 av misstag.

2017-03-06 @ 21:05:21
URL: http://https://scrapbloggen.wordpress.com/
Postat av: Ann-Marie

Ojojoj, hur i hela friden har jag kunnat missat detta underbara julkort, alltså ja bättre sent än aldrig. Det är liksom en skatt av kort du ger bort, de som får dina julkort måste vara så glada (annars kommer jag och sparkar dom på smalbenet), jag hade helt klart varit det. Nå ja, det som jag gillade så mycket med det här kortet var formen, Sen det oerhört söta pappret, om du någon gång kommer på vart det kommer ifrån får du gärna meddela det. Kram Ann-Marie

Svar: Tack goa Ann-Marie för dina rara ord!! Någon på fb trodde att papperet kommer från Reprint och det kan jag mycket väl tro! Är ju i alla fall ett svenskt papper!
MormorMargareta

2017-03-17 @ 19:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0