17 februari -17 Dyker i spillpapperslådan....

.... gör jag ju lite nu och då.
Vimplar passar bra när jag har många remsor.
 
 
Ett födelsedagskort blev det idag.
När remsorna är för korta
kan man ju dölja "den bit som fattas"
bakom vimpeln med text.
Det har jag gjort här med ett par av remsorna.
Grattisdie från Gummiapan
och en fin ros från Prima.
 
 
 På insidan blev det i stället cirklar.
Den rosa cardstocken fanns kvar
efter ett annat kort
där jag stansat ut en cirkel.
Täckte hålet med "skrivcirkeln",
satte dit en utstansad cirkel
av det rosaprickiga papperet
och en rund grattisstämpel.
Blomma, bladswirl och några halvpärlor
fick fullborda.
 
 
Den prickiga cirkeln "blev över"
när jag stansade cirkeln till insidan
och vimplarna är det absolut sista 
av det härliga småblommiga :(
 
Nåt kuvert räckte ju remsorna inte till.
 
 
Avslutar därför med ett kort
där du ser att jag böjt vimplarna.
 
Det här kortet fick Lotta - en av
tjejerna i vårt scrapgäng.
Hon fyllde år på Alla Hjärtans Dag
men jag träffade henne dan efter
på en liten kvällsträff
som finns på onsdagskvällar.
I onsdags använde jag tiden till färgläggning,
så nu blir det kort med motiv här snart ;-)
Välkommen då!
Ha det gott! Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint det kan bli av lite spillbitar ! Kram 💖

2017-02-18 @ 13:10:01
Postat av: snojbi

Sånt jättefint kort

2017-02-18 @ 14:53:03
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Sofia

Åh så fint kort!

2017-02-19 @ 13:05:00
Postat av: Anonym

Jätte fina 😍

2017-02-20 @ 16:28:36
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ännu ett läckert spillpapperskort från dig:)Vackra papper och Grattis die:)Insidan blev också sååå fin:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-02-25 @ 14:00:55
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0