22 februari -17 Till min goa frissa....

..... har jag gjort det här tackkortet.
Hon är verkligen en pärla och en ängel!
Var hos henne och fick en ny frisyr för en vecka sen.
Hon är en mästare på att trolla
med det lilla hår jag har kvar!
Hon klipper - och får det att bli mer!!
 
 
Den söta ängeln med hjärtat
kommer från SkaparKällarn
och är en digis av duktiga Pernilla.
Hon är utstansad med Memory Box Cirklar
med stitched kant,
liksom cirklarna med Tack.
Tack är stansat med en die från Mandys.
Den fina vita kanten är stansad med en die ur setet
Quick Cutz Nesting doily squares.
Blommor ur mina gömmor.
 
 
Tösen är färglagd med Distress Markers och vattenpensel.
Hud: Tattered rose
Hår: Vintage photo, Tea Dye, Ground espresso.
Hjärta,tröja och rosett: Abandoned coral
(som också fått ge lite "rosor på kinden")
Skugga: Wethered wood
På vingarna har jag lagt Wink of Stella.
 
 
 Som vanligt är det monterat med 
dels Biltemas dubbelhäftande tejp
dels deras distanskuddar.
 
 
Insidans skrivruta har jag stansat 
med en die ur samma set
som kanten på framsidan.
En sax och ett par blommor fick
tillsammans med mönsterpapper pryda 
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet - papperet är Bella Rosa Reflection
från Bo Bunny - samma som på alla kortets sidor.
 
 
Ja här är då kortet och kuvertet till sist, som vanligt.
Hoppas Ida gillar det!
 
Har haft en härligt krispig, solig dag idag
med lite vit nysnö.
Tyvärr var det blött igår kväll
och frös nu på så det är knaggligt och halt.
Tur jag hade bra mönster under vinterkängorna
så jag slapp halka under dagens solskenspromenad!
Hoppas solen lyst även på din näsa!
Så härligt att solen börjat värma
och att det för varje dag
blir ljusare och ljusare på kvällarna.
 
Välkommen åter! Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja du hon kommer säkert bli överlycklig och det är väl härligt, först tar hon fram sina trollerifingrar och skapare dej ännu finare och sen tar du fram DINA trollerifingrar och fixar ett kort som får henne glad, det kan ju bara bli super.

Söt ängel förresten!

Svar: Tusen tack goa Ann-Marie! Ha en skön helg! Kram!
MormorMargareta

2017-02-24 @ 11:13:47
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint kort du gjort till din frisör:) Härliga papper, dies och dekorationer. Hon blev garanterat jätte glad. Det är så kul att uppmuntra med ett kort ibland:) Jag fick operera min tand igår lite akut! Det skulle bara vara en enkel borttagning av en hörntand i torsdags. jag låg i tandläkarstolen 1,5 tim. Men nån tand fick de inte bort. Så igår fick jag en akut tid på käkkirurgen, så de fick skära och slipa ordentligt i benet! Så det blev 4 stygn och en rejäl svullen kind. Men nu är tanden borta:) Det tar ung 2 veckor sa de tills allt är läkt. Så nu blir det soppa ett par dar;)
Vädret här idag är så härligt med en stor sol på himlen:)) Men jag tar det lite lugnt framför TV:n och kikar på skidorna från Lahtis:)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

Svar: Men oj - vilken dramatik! Hoppas du blev väl omhändertagen, efter allt!! Hoppas du inte har alltför ont! Ta hand om dig och du gör nog rätt i att ta det riktigt lugnt!! <3Skickade just iväg ett e-mail så du kan läsa lite vad vi har för oss. Tack för dina rara ord här ovan! Kram!
MormorMargareta

2017-02-25 @ 13:54:01
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0