1 januari 2017 Nytt år...

...och nya möjligheter!
Hoppas du fick fira nyår tillsammans med
någon/några du står nära!
Vi hade en skön nyårsafton tillsammans
Åsa, hennes Magnus, Kjell och jag.
 
Nu börjar det nya scrapåret!
Fick ett dieset av Åsa i julklapp.
Det var Big scalloped squares #1
från CC Design, som jag länge önskat mig...
Hon vet hon hur hon ska glädja mamma!!
 
 
Ett spillpapper som länge väntat på inspiration
kom fram här.
Rosablommigt på ena sidan
och bara vitt och grönt på den andra.
Stansade ut en cirkel som jag vände med andra sidan fram.
Bakom den passade en av Spellbinders.
Scalloped Cirkels perfekt.
Har "skålat" uddarna på den
på samma sätt som bladen på retroblommorna.
 
 
"for you" är stansat med en die 
från Lawn Fawn Scripty
i både akvarellpapper och grön cardstock.
Allt monterat med distanskuddar
och kanten på det blommiga papperet
böjd med hjälp av mitt virknålsskaft.
 
 
Insidan blev så här.
Eftersom det var en spillpappersbit
fanns det ju inte mycket papper
så jag dekorerde med kanten jag stansat bort
när jag gjorde framsidan.
Sen stansade jag ut en skrivruta
med nästa storlek av min julklapp
och satte dit några retroblommor.
Stämpeln tror jag är från Pysseldags.
 
 
Det lilla som var kvar av mönsterpapperet
fick dekorera baksidan.
 
Något papper till kuvert fanns förstås inte idag
så det får bli ett vitt köpekuvert ;-)
 
Har börjat året med en härlig lång promenad i solens sken.
Underbart!! - men jag längtar efter snö!!!
Hoppas det kommer snart.
Min svärfar brukade prata om "Trettondagsuen",
ett oväder han påstod kom kring trettondagen.
Få se om det har snö med sig i år!
 
Slutar det här inlägget med att önska er
ett riktigt härligt år 2017!!
Var rädda om er själva och varann!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Gott Nytt År Margareta!
Så läcker die du fick av Åsa:) Kortet blev såååå fint med vackra papper och dekorationer:))
Gillade insidans text, så snygg:)
Nu börjar det bli lite minusgrader nere hos oss.
Men ingen snö än!

Må så gott:)
Kramizar Marie

2017-01-02 @ 20:07:39
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0