15 januari -16 Ute ur dimman....

Det var nog influensan som slog till
mot mig natten mellan söndag och måndag
och sen dess har det inte blivit mycket gjort....
 
Har pallat upp mig i ett soffhörn
för att inte ligga platt
och dra på mig lunginflammation.
Slölyssnat på radio, tittat på TV 
och sovit mellan varven. 
När jag orkat har jag försökt sticka lite
och gjort klart några gamla "surdegar".
 
En visar jag här:
 
 
Började sticka på den här mössan förra våren.
Den skulle matcha en halsduk jag har.
Sen blev jag så allergisk att jag 
inte kunde vara ute så mycket
och när det var över
var det för varmt för mössa ;-)
 
 
Nu är den i alla fall avslutad
och invigd på en promenad.
Ganska svag i benen efter "flunsan"
men så skönt att kunna vara ute igen!
 
Hoppas du sluppit detta elände!
Ha det bra och ta vara på alla glädjeämnen!
Mitt var idag, förutom promenaden,
att jag kunde sitta en liten stund
i kortmakeriet och "klappa papper".
Vilken glädje!!
 
Mera stickat och resultat av kortmakandet följer
en annan dag!
Välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så skönt att du mår bättre nu:) Bra att du försöker sitta lite uppe, för det är väldigt lätt när man är "lite" äldre att dra på sig lunginflammation.
Krya på dig nu:) Tack för dina gulliga kommentarer inne hos mig, jag blir såååå glad:))

Jag kan inte se på min blogg vad du stickat färdigt, men det blev garanterat jätte fint:))

Må nu så gott vännen:)
Kramizar Marie

Svar: Tack raring!! Vilken tur att du sett att blogg.se knasat!! Går du in nu hoppas jag att du ser min nya mössa!!Kram!!
MormorMargareta

2017-01-16 @ 14:42:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej igen:)
Nu kunde jag se din fina mössa. Jätte fina färger, me like:)
Den värmde nog skönt idag på promenaden:) Skönt att höra att du kunde ta en promenad i dag:) Krya på dig nu vännen:)

Kramizar Marie

2017-01-16 @ 19:22:06
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Tuula

Vilken fin mössa 😃

2017-01-17 @ 15:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0