16 januari -16 Varm och fjäderlätt....

.... är den här halsduken.
 
 
Det är ytterligare en "färdigstickad" stickning
som legat i stickkorgen ett bra tag.
Jag sätter ofta igång "restgarnsprojekt"
för att ha nåt att ta till
när andra stickningar avslutats.
Att titta på TV eller läsa utan att fingrarna går
klarar jag nästan inte ;-)
 
Den här halsduken är stickad av ett par rester
av tunt ullsilke på stickor nr 6.
För att få garnet att räcka 
till en hel halsduk
har jag stickat två varv av vardera garnet,
både det "regnbågsfärgade" och det grå.
Använde dubbelt grått garn
till de första och sista varven
som stickades i rätstickning.
Det är bra för att få bättre hållfasthet
i kanterna.
 
 
Här kan du se hur mönstret ser ut.
Halsduken ska nog bli en present
till en äldre vän.
Den är så bred
att den också kan användas
som sjal över axlarna.
 
Kul att jag orkade sticka färdigt
den här och några andra projekt
medan jag var sjuk!
 
Idag har jag orkat en stund vid kortmakarbordet
och en härlig promenad i solen.
Inte så lång som vi brukar och älskar
med dock!
Bättre och bättre dag för dag
hoppas jag.
 
Ha det gott, ta vara på solglimtarna
och var rädda om varann!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefin sjal. Du kan verkligen allt. Puss

2017-01-17 @ 19:56:13
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååååå fin halsduk du stickat färdigt:)) Den ser ju så mjuk och go ut:))
Skönt att du piggat på dig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-01-19 @ 16:53:53
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0