17 januari -17 Uppmuntran....

... kom det till mig 
när jag var som sjukast.
Det var en bukett med digisar
från rara Nilla hos SkaparKällarn.
 
Jag har "klappat" dem hittills och njutit,
men nu har det blivit ett första kort:
 
 
Visst är den lilla grodan helt ljuvligt läcker!
Färgla den med Distress Markers och vattenpensel som vanligt.
Till själva grodan använde jag
Shabby shutters och Chruched olive
Hjärtana och rosorna på kinden:
Worn lipstick
Skuggan bakom: Wethered wood.
Stansade ut motivet och den rosa cirkeln bakom
med stitched cirkles från Memory Box.
Till mönsterpapperet och det vita ritpapperet bakom
har jag använt Cherry Lynns Silver Stackr Layers:
French Flair Classic.
Mönsterpapperet tejpade jag först ihop
av mina två sex-cm-remsor
(som blir över när jag gjort kuvertet)
och mönsterpassade så bra jag kunde.
Skarven ligger bakom hjärtana.
 
 
 "hugs"-dien kommer från Lawn Fawn: scripty hugs. 
Den har jag monterat med distanskuddar
från scotch som är i skumplast
och lätt att böja och anpassa till små ytor.
F ö använder jag Biltemas distanskuddar.
 
 
Mönsterpapperet räckte även till insidan.
Hjärtat låg och väntade i mina gömmor
liksom Love-stämpeln.
 
 
Även baksidan fick en liten mönsterpappersbit
som jag stansade ut i insidans mönsterpapper
bakom skrivytan.
Mönsterpapperet är från Les Papiers de Pandore.
 
 
Kuvertet gillar jag så mycket......
 
 
 
..... att jag måste visa framsidan också!
 
 
Avslutar så med både kortet och kuvertet
och ett STORT TACK till rara Pernilla!! 
Återkommer med fler  så småningom...
 
Ha det gott och var rädda om varann!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint. Vilken sötunge 😊kram Stephi

2017-01-17 @ 21:43:22
Postat av: Ann-Marie

Vad mysigt med lite uppmuntran när du var sjuk som du nu kan använda och skicka uppmuntran vidare, härligt. För det kort du gjort är ett härligt kort som jag mycket väl kan tänka mej om jag varit sjuk.
Gladfärger och söt färglagd stämpel och grodan lever ju på hoppet!

Kraaaaam

2017-01-18 @ 17:51:53
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så sött kort med en jätte gullig groda, som du färglagt så fint:) Läckra papper och dies:)
Så gulligt av Nilla att skicka diggisar till dig:)
Kuvertet blev sååå snyggt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-01-20 @ 12:30:45
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0