7 januari -17 På grund av glömska...

.... blev det inte alls de kort jag tänkt mig igår.
Tänk att det ska vara så svårt
att få med sig allt man planerat
när man packar till en träff!! ;-)
När jag kom fram
var alla stämpelmotiv hemma,
både färglagda och nystämplade.
Då fick jag tänka om!!
 
 
Det här kortet är gjort med två olika mönsterpapper
som jag fått av gulliga Marie Havén - STORT TACK!!
Det kom ett kuvert alldeles fyllt med godis.
De här papperen har jag klappat på länge.
Jag älskar ju att klappa papper!! ;-)
 
 
Insidan ser ut så här.
Stansade ut skrivyta och den bruna cardstocken bakom
med dies från Sizzix.
Den bruna bladrankan är stansad
med en die från  Marianne Design.
 
 
Det är, som du ser, ett stafflikort.
Grattisdien kommer från Gummiapan.
Har använt en die från Magnolia
till de vågiga kanterna.
Den fina fjärliskanten är stansad
med en die jag köpt på scraploppis. 
Tror att den är från Marianne Design
men är inte säker.
 
 
Baksidan.
 
 
Kolla vilket läckert kuvert det blev!
Jag tror allt hon valt mina papper
med tanke på det, Marie ;-)
(Förstår mig inte på kameran ibland.
Det blev så konstig färg på kuvertet
och jag lyckades inte fixa det med redigeraren heller!)
 
 
Inte lätt att fota kort och kuvert
när det är ett stafflikort.
Det får bli så här.
 
Det var ju tur att gårdagens träff var i Gävle
så att jag kunde åka hem och hämta motiven
som jag ju hade plockat iordning
när jag packade det andra.
De låg där så prydligt på kortmakarbordet
och väntade.
 
Vad det blev av det kommer här en annan dag.
 
Det var en så mysig träff igår! 
(Det är det förresten alltis.)
Vi har inget egentligt program
när vi träffas i Åsas kvarterslokal
utan var och en pysslar med sitt
och så är det förstås mycket prat och skratt.
Vi får plats högst elva (får bli "först till kvarn" när Åsa bjuder in)
och det gör ju att man hinner prata med alla
och se vad alla gör.
 
Jag var lite trött och oinspirerad igår
men då fick jag en utmaningsskiss
av en kompis. 
Det blev lite kul - lovar visa det också
vad det lider.
Imorgon börjar "oxveckorna", som man sa förr,
d v s den långa perioden
mellan trettondagen och påsk.
Det blir i alla fall allt ljusare
för var dag som går!!
Härligt!
Kram - och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: sara%252520s

Så fantastiskt duktig du är, att ställa om tänket och göra ett så fint kort!
På tal om fina kort, pippikortet i ditt förra inlägg och kortet före det och kortet med dom små utstansade blommorna i cirkel, åh, så mycket fint du gör!
Önskar dig ett bra 2017

2017-01-08 @ 09:34:25
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå kul att du gillade papperna jag skickade:))
Stafflikortet blev väldigt läckert med alla de fina diesen och bladrankan med blommorna blev jätte fin:)
Så synd att du glömde dina stämpelmotiv hemma. Typiskt! Men du fixade ju det bra ändå;)

Må så gott
Kramizar Marie


Svar: Ja, det var ju verkligen dina papper som räddade mig på träffen! Tusen tack!!! <3
MormorMargareta

2017-01-11 @ 16:04:59
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0