8 januari -17 När jag hämtat motiven....

.... blev det ett julkort ;-)
Hade ju glömt alla motiv hemma
när jag åkte till träffen i fredags.
Tur att det inte var så långt hem! ;-)
 
 
Tyckte det här var som
vår snöväderspromenad härom dagen.
Härligt när man är på träff
och grannen (i detta fall Åsa)
har ett matchande papper som passar bättre
än det jag själv plockat med mig hemifrån.
Tak för det prickiga till vimpeln!!
Stjärnorna kommer ur en stor påse 
med stjärnor i alla de färger
som Åsa fyndade i somras på Dollar Store.
 
 
Visst är promenören härlig!?!
Det är Nilla på SkaparKällarn
som står för digisen.
Jag har färglagt med Distress Markers
och vattenpensel som vanligt.
Sen prickade jag dit massor med snöflingor
med Liquid Pearls över hela bilden.
På hjärtat la jag en droppe Glossy Accent.
 
 
Använde den konkava hörnstansen i alla hörn
och monterade som vanligt
med distanskuddar
och böjde upp flikarna på vimplarna.
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart: Glacial Snowflake.
Julpoststämpeln kommer från Åsa
och hennes stämpelark hittar du HÄR.
 
 
Enkel insida i samma stil
och med en God Jul-stämpel
som jag köpt på scraploppis.
Tänk så bra det är!!
Det enda dumma är att man ibland
inte vet fabrikatet, som här.
(Tar gärna emot hjälp om du vet!)
 
 
Baksidan med min namnetikett.
Får frågor om det ibland
och den är gjord i datorn
av Åsa och hennes Magnus.
Perfekt - bara att skriva ut ett nytt ark
när de tar slut!
 
 
Dagens kuvert.
 
 
Så avslutar jag då med kortet och dess kuvert
som jag brukar.
Julkort för v 2 alltså - jag har ju tänkt
försöka göra minst ett i veckan även detta år ;-)
 
Just nu har en gräslig snuva slagit till
och jag känner mig ganska risig!
Bläää!
Nu har ju snön äntligen kommit
och jag vill åka skidor!!!
 
Var rädd om dig och dina nära!
Kram och välkommen åter!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå underbart fint kort, tokgillar:))´´´´´´´´´´´´´´´´´´uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
förstår du vad det står;)? inte jag heller, det var vår lilla misse Lovis som skrev en liten rad till dig, hihi!;) den lille gossen är så söt där han promenerar i snön:)och så har du färglagt honom så fint:) Läckra papper och fint med alla stjärnorna.
Snyggt kuvert och God Jul stämpeln gillade jag också:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-01-11 @ 17:40:03
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0