29 juli -17 Variationer på tema....

Tyckte jag behövde fylla på
med några enkla gratulationskort
i min bra-att-ha-låda.
Här kommer tre olika 10x15 cm-kort
med samma upplägg
men med olika mönsterpapper
ur min spillpapperssamling
blev de ändå ganska olika.
 
 
Det första i blekt romantiska färger
med spillpappersvimplar och en kakservett.
Hittade en ljuvlig passande blomma i mina gömmor
och satte dit ett Grattis
utstansat med en die från Rox stamps,
samt några blekt gröna halvpärlor.
 
 
Nästa i lite mustigare färger.
En fjärilsknapp och ett dubbelt GRATTIS
stansat med die från Rox stamps.
Här är halvpärlorna blekt lila
liksom blomman.
Stansade en scalloped circle
med en spellis att sätta bakom blomman
som annars nästan försvann på den vita kakservetten.
 
 
Det sista i också grönt och lila
men i mustigare färger ändå.
Stansade ut en fjäril med en punch
från Martha Stewart i det ena mönsterpapperet
och stämplade en rund Grattisstämpel
på lila cardstock utstansad med en
scalloped circle från Spellbinders.
Lila halvpärlor i färg med cirkeln.
 
Det är inte ofta jag "serietillverkar" kort
men det var kul att leta cardstockrester
och mönsterpapper som passade ihop
i mina spillsamlingar.
Har ju så svårt att slänga bort
minsta lilla bit ;-)
 
Ha en skön fortsättning på helgen!
Stor KRAM!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefina alla 3 ❤️

2017-07-29 @ 22:37:24
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Charlotta%25252520/%25252520La%25252520Vikinga

Snygga alla tre!!

2017-07-30 @ 12:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0