13 mars -17 Namnsdagarna duggar tätt....

.... för vårt yngsta barnbarn:
Viktoria igår och Matilda imorgon!
Man kan ju undra vad föräldrarna tänkte på -
eller inte alls....??
 
 
Gjorde ett gatefold kort.
Matilda och hennes kille har just flyttat in 
i en ny lägenhet.
De har tapetserat en fondvägg
i vardagsrummet med brädmönster
så jag valde ett "matchande" papper till kortet. 
Stansade ett blommigt hjärta
och två i samma cs som kortstommen
och monterade med dubbelhäftande tejp
på vänstra fliken på kortet.
Grattis-dien från Rox-stamps.
 
 
Här ser du att jag vikt upp första fliken,
den med hjärtat.
På baksidan på hjärtat och på "brädväggen" till höger
har jag satt hjärtan som jag stansat ut
i en magnetisk övningskörningsskylt.
De hjälper till att stänga kortet.
 
 
Här är kortet helt utfällt.
 
 
Närbild på "Matildasidan"
Den vågiga kanten överst fanns på ett stickersark
som vi fick på en scrapträff
tillsammans med det blommiga papperet.
Dien med den fina blomman
har jag köpt på nätet i en fb-grupp.
MATILDA är skrivet med stickersbokstäver.
 
 
Viktoriasidan är likadan.
 
 
 Här är mittdelen med skrivrutan
monterad på det blommiga papperet
som jag stansat ut framsidans hjärta ur.
Jag måste komma ihåg att stämpla
på skrivrutan innan man monterar den
om man stansat ut i papperet bakom
för att det ska gå bra ;-)
Stansade hörnan med "stjärtstansen".
Prydde med en dubbel platt blomma
och en halvpärla.
 
 
"Brädväggskuvert"
 
 
Avslutar med kortet och kuvertet som vanligt.
När Matilda var yngre, var det ju noga
att hon fick två olika kort till sina namnsdagar,
Nuför tiden blir hon lika glad för ett kort ;-)
fast "slanten" blir hon ju glad över också förstås!!
 
Nu är vi i en fin stuga i Ljusnedal.
Trodde vi skulle få en härlig tur i Ösjödalen idag
men det var isigt och snorhalt
och nästan obefintliga spår.
Jag ramlade alldeles i början av turen,
alldeles handlöst bakåt
och slog svanskotan, rumpan och bakhuvudet
i den isiga leden.
Inget kul!!
Kjell försökte fortsätta men kom ganska snart tillbaka.
Han tyckte också det var alldeles omöjligt
att få skidorna dit han ville i ishalkan.
 
Hoppas du har det bättre!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, men du är sååå duktikg, alltid en så stor inspiratör.

Kram

2017-03-13 @ 20:10:35
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett helt underbart vackert kort, me like:)Läckra papper, deis och dekorationer:) Vikningen gillade jag också:)

Men kära du, det kunde gått riktigt illa!! Vilken tur att det gick så bra som det gjorde. Du hade tur i oturen, som man säger.

Må nu så gott
Kramizar Marie

2017-03-15 @ 18:18:31
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0