21 mars -17 Altrad ask och Rörosresa....

.... visar jag bilder av idag.
Börjar med asken, som var en utmaning 
på Wasascrappet i Bollnäs.
Vi fick varsin ask i olika format att altra.
Jag fick en oval - men Åsa fick den här sexkantiga
och var snäll och bytte med mig.
 
 
Jag har ett set med sexkantiga dies
så detta passade mig precis!!
Klädde själva asken med ett fint fågelpapper.
Lockets kant fick en spets
och sen stansade jag ut hexagoner
som matchade pippina till locket
och monterade de olika lagren med distanskuddar.
 
 
Rakt uppifrån ser asken ut så här.
En vit nejlika fick bli "knopp"
att lyfta av locket med
och tre utstansade bruna löv
fick också pryda locket.
 
Idag har vi gjort en utflykt till Röros,
som vi ofta gör när vi är här.
Det hade snöat en hel del inatt
och var ganska gråmulet när vi åkte.
När vi kom fram till den mysiga Världsarvsstaden
sprack det upp och blev riktigt soligt och fint.
Bjuder här på några bilder därifrån:
 
 
 
Det är ju ett gytter av hus.
 
 
 
 
 
Många trähus i vackra färger finns det ju i Röros...
 
 
... men också gamla, timrade omålade.
 
 
 
På hemvägen hade vi en vacker resa
med solljus över fjällen,
men det är svårt att stanna och fota
på den slingrande vägen 
och de P-platser som finns är sällan
där det är som vackrast.
Hann nästan ända fram till Funäsdalen
innan jag lyckades få en bild.
 
 
Det här är Funäsdalsberget från Hållan.
 
 
 
När vi kom ut från ICA i Funäsdalen,
där vi köpt mjölk, höll solen på att gå ner.
 
Nu sitter vi i soffhörnet och myser.
Få se hur vädret blir imorgon...
Vissa vädersiter lovar sol,
andra snö och blåst!?!?
Vi får se med aldra ord!
Hoppas på en fin skidtur!
 
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Nancy

Du Är Outstanding Margareta
& Röros Underbart för Själen *

2017-03-21 @ 21:11:43
Postat av: sara s

Vilken fin ask och snällt av dottern att byta ask med dig.
Sååå fint pippipapper, lite retrokänsla 😊

2017-03-22 @ 14:48:04
URL: http://enuffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0