22 mars -17 Fjällstugescrap och stormvandring...

..... har det blivit idag.
De alster jag gjorde idag ska jag ge bort imorgon,
när vi är bjudna till Nancy,
som vi hyrde hos i många år
i början på våra sportlov här i Funäsfjällen.
Det jag visar nu blev till
tidigare under denna fjällvistelse.
Tog med mig l i t e spillpapper
och minimalt med grejor hit,
lite blommor och utstansade blad,
saxar, tejp, lim och skärmaskin plus lite till.
 
 
Här är ett enkelt10x15cm- kort
som nog kan komma till användning..
Insida och baksida får jag fixa
när jag kommer hem.
Kul att se vad jag kan göra
med enkla medel.
 
 
Det här spillpapperskortet blev också till
under förra veckan här i fjällen.
På ICA här hade det stämpelfärg och ett stämpelalfabet
som jag inte kunde låta bli att köpa.
Med det har jag stämplat KRAM.
Jag hade glömt att packa vitt ritpapper.
Trodde jag skulle hitta det på ICA, 
men inte då!
Benke i fotoaffären skänkte mig några vita datapapper.
Har haft många fotokontakter med honom genom åren.
 
Jag brukar ju använda mycket distanskuddar
för att få lite struktur på kortet.
De hade jag inte med, 
så jag har böjt hörnen på mönsterpapperen
för att få lite liv.
Det lilla söta hjärtat hittade jag i Röros igår
och kompletterade kortet med.
 
 
Den söta ängeln är från SkaparKällarn.
 Har som vanligt färglagt med Distress Markers.
Sen har jag låtit det snöa runt ängeln
med sticklesprickar.
 
Om du bara är intresserad av scrap
kan du sluta läsa nu - eller scrolla ner för att kommentera.
Här följer lite foton från dagens vandring:
 
 
Vi har funderat över en ny "väg"
som brutits här i Ljusnedal,
rakt in mot skogen mot Funäsdalen.
Vad ska det bli??
Vart ska den ta vägen???
Vi traskade iväg i scooterspåren för att kolla.
Vi försökte också komma under den vassa vinden
genom att ta oss in i skogen.
 
 
Efter mycket pulsande kom vi så småningom fram
på stora vägen mitt i backen upp mot idrottsplatsen.
Anåfjällen syns alltid så bra härifrån.
De ser ut som vispgrädde tycker jag!
 
Sen blev det vila och gofika på Loftet,
innan vi, med vinden i ryggen,
tog Strandvägen hemåt.
 
 
Här en vy över Funäsdalssjön västerut.
 
 
Solen lyste så vackert på björkstammar 
och den nyfallna vita snön - ljuvligt!
 
 
Här närmar vi oss Ljusnedal och har 
Gråstöten i fonden (tror jag).
 
 
Bruksgården med Anåfjället bakom.
 
 
 
Snart hemma i stugan efter 14 km
och 19868 steg.
Som tur var hade jag renskavsgryta att värma till middag.
Vet inte om jag orkat laga omständigare mat!!
 
Imorgon får det nog bli lite lugnare övningar!
Mera scrap har jag ju att visa också...
Välkommen hit igen då!
Tack för rara kommentarer, både här och på fb!!
Blir så glad!!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilka underbart vackra bilder du visar från ett snöbelagt Ljusnedal:) Man kan inte riktigt fatta att det fortfarande är så mycket snö kvar i vårt avlånga land. Här idag har vi vårstädat i trädgården och krokusen har börjat att slå ut, helt underbart det också:))
Du har ju även gjort två vackra kort:) Ängeln var ju sååå söt och du har färglagt den så fint:))Blomdekorationerna blev också väldigt vackra:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-03-25 @ 21:17:15
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0