26 mars -17 Ett set till ....

..... som jag gjorde innan fjällresan.
 
 
Då hade jag ju mera saker att tillgå,
t ex dies och Big Shot.
 
 
Det är ju ett bra sätt att använda spill,
både av mönsterpapper och cardstock.
Här är en närbild på överdelen av blocket.
 
 
 
 
Nederdelen av blocket.
Pärlorna på rad på limsträngen
är väldigt praktiska.
De är köpta hos Helihak,
men verkar inte finnas inne just nu.
 
 
Här ser du hur baksidan ser ut
med bitarna av övningskörningsskyltar
som är magneterna som håller blocket
på kylskåpsdörren.
 
 
Den matchande tändsticksasken.
Ovalen och den scalloped rosa bakom
är monterade med distanskuddar.
 
 
Tändsticksasken rakt uppifrån.
 
Ja, nu sitter jag alltså hemma i mitt eget vanliga soffhörn igen.
Som vanligt säger vi till varann:
Borta bra men hemma bäst!
Vi har haft härliga dagar i fjällen
med sol och snö och snöstorm ibland
men är så nöjda nu att vara hemma igen.
 
Har ju också längtat hem 
till kortmakeriet förstås!!
Nu ska det bli så kul att sätta mig där
och "klappa mina papper" igen!
Kunde ju inte motstå några mönsterpapper
som jag hittade i bokhandeln i Röros heller.
Så inspirerande att hitta papper 
som jag inte sett i Sverige!
 
Hoppas att du fått lite inspiration här
att göra tändsticksaskar
och kom-ihår-block!
Ska bli kul att se!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Välkomna hem ifrån fjällvärden:)Visst är det skönast hemma;) Här idag har vi 13 plusgrader och strålande solsken och tranorna "väsnas" nere vid sjön:) Såg tre svanar flyga förbi lågt över sjön också. Nu är det vår:)) Men imorgon kommer det in regn här hos oss, så jag passar på att njuta av solen idag:)
Riktigt vackert block och tändsticksask, me like:))
Vackra pastelliga papper och så fina blomdekorationert:))))Läckert med alla pärlorna också:))Du är sååå duktig vännen:))

Må nu så gott
Kramizar Marie

2017-03-28 @ 14:51:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0