1 maj -17 Clean and simple....

..... är kortet jag visar idag.
Det är verkligen inte "my cup of tea"
men ibland får man ju kliva lite 
utanför sin comfortzoon ;-)
 
 
Hittade den här fina dien
från Penny Black på Blade Rubber i London
och den fick följa med mig hem.
Den är så fiffigt ritad och gjord
att den kan användas på flera sätt - 
och det efter bara en "färd genom Big Shoten".
 
 
Jag stansade ut duvan i ett akvarellpapper.
Här är det det utstansade "hålet"
som bildar motivet
när jag monterat skvarellpapperet
på en guldgul bit cardstock.
 
Stansade också ut "thanks" ur den gula cardstocken
med en die från Elle Avery: sentiments.
Kortstomme i vitt.
 
 
Den utstansade duvan
monterade jag på en grön cirkel.
Ögat hade jag lyckats försnilla
så det fick bli ersatt av en liten vit halvpärla.
 
Vit kortbas även här.
Sen tog jag papperet jag stansat cirkeln ur
och skar till det lagom stort
för att bilda kant bakom det silverprickiga
(hålet syns ju inte).
 
Best wishes är utstansat med en av de dies
som följde med en tidning från Tattered Lace.
Satte dubbelhäftande tejp på baksidan
av det gröna papperet
innan jag stansade texten,
så blev den lätt att klistra dit
.
"Slog på stort" med fem silverpärlor i nederkanten ;-)
 
Inga insidor, baksidor eller kuvert idag -
clean and simple skulle det ju vara!!
Min sparsamma sida fick dessutom sitt:
två kort med bara en stansning ;-)
 
Idag slog de första björkarna ut i Gävle!!
Våren och värmen är här!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Otroligt vackra kort båda två! Den fågeln var ett verkligt bra köp.

2017-05-02 @ 10:25:31
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så läckra enkla kort:) Duvan var jätte fin, så det var ett bra köp du gjorde:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-05-03 @ 11:34:06
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0