11 maj -17 Kall vår....

.... har vi verkligen detta år.
Torrt är det också, så trädgården skriker efter vatten!
När jag försöker rensa i rabatterna
är jorden så hård.
Måste gå ut med vattenkannan kvällen innan 
och vattna på (och hoppas att det inte fryser till is ;-)  ).
Solen lysen på oss men vindarna är isiga.
Har i alla fall hittat en allergitablett
som funkar för mig den sista veckan
så jag slipper "husarresten" - härligt!!
 
Nu över till viktigare saker än vädret!
 
 
En riktigt go scrapvän fyller år just idag
och naturligtvis skulle hon få ett kort.
Har anat att såväl rosa som turkos
är färger hon gillar.
 Mönsterpapperet är fram- och baksida
av samma papper - har glömt fabrikat.
 
 
 Den söta pippin är från Karin Zander - love it!!
Lät ballongen flyga lite utanför ovalen
som jag stansade ut med en Spellis
och monterade på matchande scalloped oval.
En massa bling satte jag runt
och glittrade med en Sakura GellyRoll-penna
både runt mönsterpapperskanten och motivet.
 
 
En stor bukett blommor var hon värd
och ett Grattis utstansat med en die från Mandys. 
 
 
Insidan fick skrivyta i hålet jag stansat
scalloped ovalen ur.
Mönsterpapperets motiv fick jag klippa till
så det inte dolde för mycket.
Det här kortet är lite mindre än mina vanliga 15x15 cm,
eftersom jag inte ville klippa sönder
de fina mönstermoriven på papperet.
Tror det blev ca 13,5x13,5 cm.
Liten Grattisstämpel från Panduro
och en massa bling här också.
 
 
Baksidan fick också sin beskärda del av mönsterpapperet.
 
 
Kuvertet var förstås det
som fick mig att köpa det här papperet
från första början.
Letar ju alltid efter "perfekta kuvertpapper"
och det här tycker jag var ett!!
 
 
Jag vet att kortet nått fram till födelsedagsbarnet
så jag kan visa det redan idag.
Här är det med sitt kuvert.
 
Ha det nu skönt i helgen!
Vi hoppas på sol och värme
men kanske också ett skönt vårregn
som vattnar jorden!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ett superfint kort med söta pippin och så fint med ballongen utanför ramen.Puss <3

2017-05-11 @ 19:35:39
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Wow, vilket underbart kort säger jag bara, färgerna söta pippin designen, jag älskar det verkligen!

Saknade er i helgen!

Svar: Tack raraste Ann-Marie för dina goa kommentarer! Saknade också träffen - och dig - men i vår fick vi inte tiden att räcka till ;-)
MormorMargareta

2017-05-11 @ 20:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0