11 november -17 Skaka loss....

.... i ett nytt shakersförsök:
 
 
Köpte ju ett pkt med "shakersbubblor"
från Youdo, som blivit liggande,
bl a därför att de var så små.
Här hittade jag dock en bild
som passade i storlek.
Dessutom hade jag en kvadratisk die
som gjorde ett perfekt hål i papperet ;-)
(Svårt att fota bra då det blänker)
 
Stjärnorna är ur den där jättepåsen
Åsa köpte på DollarStore.
Gjorde dumheten att i "skaksatsen"
av små glaskulor och glaspärlor
blanda i lite frantagepulver.
Det glittriga i det satte sig genast på "glaset"
med då gick jag vidare med gulddekor ;-)
 
 
Liten bjällta fick också vara med,
knuten med rosett på en av guldtrådarna.
Julstjärnor av guldpapper
hittade jag i mina gömmor.
 
 
Insida med Åsas julpoststämpel
som du kan hitta HÄR.
Älskar de här små stämplarna!
Passar precis i en 1"-cirkelpunch.
Den scallopedkanten bakom är 1 1/4"
Stansade ett hål i mönsterpapperet
med en die ur Nellie Snellens Multiframeserie,
som ger en prickkant runt hålet
(syns inte så mycket på fotot
men ger fin effekt tycker jag)
 
 
Enkel baksida
 
 
Kuvert
 
 
Kortet och kuvertet, som på nåt sätt hör ihop,
även om kuvertpapperet inte finns med
på kortet idag.
Här ser du i alla fall motivet lite bättre.
Den lilla ängeln med sin gran
är så söt tycker jag.
 
Nu kommer snart Åsa och Magnus
och ska hjälpa mig att byta däck på bilen.
Känns lite konstigt att landa här
i frostig november 
från ett vårligt Nya Zeeland.
De ligger ju inte bara dygnsmässigt
ett halvt dygn före oss
utan även "almanacksmässigt"
skiljer det halva året.
Såå konstigt att se julskyltning
ihop med nyaste badmodet!!
 
Det är bäst jag sätter fart
och får fram vintertassarna!!
Var rädd om dig!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Britt

Oh vilket fint kort! Tittar in då och då på din blog med allt fint du gör. Och så lustigt att du precis varit på New Zealand, jag kom hit för en vecka sedan och jag håller med, NZ är ett underbart land med så mycket fint! / Britt

2017-11-12 @ 04:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0