16 november -17 Spillpappersgran ....

.... kan du se på dagens kort:
 
 
Stansade ut en gran med Gummiapans dies
i olika små grönmönstrade spillbitar.
En lite större bit räckte till Rox Stamps
fina God Jul-die.
Papperen bakom är båda sidor på Holly Jolly 
från My Minds Eye.
Hörnen stansade jag med en konkav hörnpunch
från ek-success.
 
 
De olika delarna till granen
är monterade med distanskuddar.
Halvpärlor i guld fick bli kulor i granen
och glittra i stjärnorna.
 
 
Även insidan fick granar - dock av annan modell.
Jag har använt cirkeldies ur Nellie's 
Multi Frames, som ger prickar runt
både hålet och den utstansade kanten.
Åsas fina julpoststämpel fick också vara med.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet gjorde jag av papper
från Fancy Pants Design: Tinsel.
Tänk, jag som gör så många kuvert
klippte fel idag,
så hörnen på högra sidan stämmer inte riktigt,
men det kommer nog att fungera ändå ;-)
 
 
 Kortet och kuvertet - hade bara mindre bitar kvar
av My Minds Eye-papperet,
så det räckte inte till kuvert,
men det gick ju bra så här också tyckte jag.
 
Idag har jag städat och sorterat
i min julpapperslåda.
Så skönt - och mycket lättare att hitta nu!
Har köpt LP-plastfickor på Kjell o co
och de är suveräna att sortera papper i.
Såå nöjd - det var Åsas idé!!
Äras den som äras bör!!
 
Nu väntar sängen!
Är fortfarande påverkad av tidsomställningen
och känner mig lite vimmelkantig
och nickar lätt till när jag sitter,
trots att det ju är en vecka sen vi kom hem.
 
Ha det gott!
Vi ses snart igen - hoppas jag!
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0