21 november -17 Rosa julpippi.....

....sitter på dagens kort
med ljus i håret.
 
 
Använde Majapapper ur Vintage Frost Basic-serien.
Den stora stjärnan bakom motivet
heter Rococo Winter Snowflake och är stansad
med en die från tonic studios.
De små snöstjärnorna är stansade
med punchar o två olika storlekar.
Den dubbla rosetten har jag knutit
med hjälp av en gaffel. 
Hur jag gör visade jag i en tutorial
när jag var DT hos Helihak förut
och om du vill se så finns den HÄR.
 
 
Den söta pippin är en digis av Kajsa Zanders hand.
Som vanligt har jag färglagt med 
Distress Markers och vattenpensel.
Längs kanten har jag lagt en linje
med nuvo crystal drops,
som glittrar så fint.
Har glittrat snöstjärnorna likadant.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Kortet och kuvertet till sist, som vanligt.
 
Idag har vi varit och fått årets influensavaccin
på hälsocentralen i Andersberg.
Vi gjorde det som en del av dagens promenad
på dryga milen.
Det har snöat ännu litet mer
så det är mycket ljusare nu.
Hoppas det får ligga kvar och inte
töar bort och blir slask av det.
Älskar snö - hatar slask och svart asfalt ;-)
 
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men åhhh så söt pippi med en marängfluff eller är det gräddklick, stearinklick kanske det är.Nåväl, söt som aldrig förr, men så är det ju du som färglagt också.

Kram

2017-11-24 @ 10:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0