30 november -17 Bingoutmaning...

.... brukar vi gilla.
Det vet de i Bollnäs, så de hade en.
Man fick använda sitt eget material
och välja nån lämplig rad i Bingorutan.
 
 
Jag valde guldstjärna, band, rep (=snöre) och tomte
(eller om det nu var tomteluva?)
Snyggt blåprickigt papper som jag klappat länge
fick bli bas här.
Visst är han charmig den lille nallen!?!
Ett guldigt nät sitter bakom motivet
med röda organzaband och hampsnöre över.
Motivet är utstansat med en vimpeldie
och glittrat på kanten med Stickles Stardust.
 
 
Lite distanskuddar gick det åt även idag.
Nallens stjärna la jag Glossy Accent på.
Gelly Roll-pennan Clear Star har jag använt
utmed papperets kanter och på blommor och blad.
Härligt med lite glitter!!
 
 
Även insidan fick vimpel, julstjärna 
och stjärnor.
Det fina utstansade God Jul i blått och rött
som jag fick från en go scrapvän förra julen
kom till användning nu.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kuvertet
 
 
Ja så var det då dags för kort och kuvert igen ;-)
Kul med utmaningar!!
Ännu roligare med träffar!!
 
Nu gäller det att spurta mot julen!
Scrappa lugnt!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ännu ett gulligt julkort med den söta nallen:)Vackert papper, dies och dekorationerna:))Väldigt fin insida med den stora julstjärnan:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-12-08 @ 14:53:39
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0