10 oktober -17 Julkulor....

..... både på mönsterpapperet
och som stansat motiv
är det på det här lilla kortet.
 
 
Även det här kortet är gjort
efter den där lilla "kuvertdemonstrationen"
jag hade på Avestaträffen.
Det här mönsterpapperet, I wish - Santa got my letter
från Maja Design,
har flera bilder i hörnen, men de är egentligen väl stora
för att göra ett vanligt kuvert.
Då får man låta "papperet bestämma" storleken på kortet.
Det här blev 12,5x12,5 cm till kuvertet
som blev 13x13 cm.
 
I ett av hörnen var motivet julkulor
och jag valde att låta det bli motivet här.
Jag stansade också ut en julkula
med en die från MarianneDesign: Christmas bauble,
som var med i en tidning Cardmaking and Papercraft
ett tidigare år.
 
 
Som vanligt använde jag en del distanskuddar
för att "bygga struktur" på kortet.
 
 
Insidan, med röd ram som jag skurit ut
av samma röda cardstock
som sticker fram bakom morivet på framsidan.
Här ligger mönsterpapperet
i stället bakom ramen.
Textstämpeln kommer från JaneDesign
som har en sida på facebook med sina stämplar.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet fick ett annat av motiven på fliken.
Jag blev mycket nöjd med det!
 
 
Kortet med sitt kuvert - när papperet fick styra.
(Tomten som också fanns i ett hörn på papperet
får komma med på ett annat kort)
 
Åter från ett "vintrat" Björkebo.
Läppen är fortfarande tjock efter min vurpa i svampskogen,
och börjar också få massor av härliga blå och gröna toner.
Ser inte klok ut - men är såå lycklig
att jag inte bröt några armar eller ben!!
 
Var rädd om dig - ha det gott och scrappa lugnt!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här kortet tokgillade jag:) Så vackert papper med alla olika julkulor. Det blev så fint med den utstansade kulan också:)Insidans textstämpel är jätte fin, me like:) Ett underbart vackert kuvert blev det ju också:))

Hoppas läppen är bättre nu:)
Kramizar Marie

2017-10-12 @ 17:57:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Julstämningen börjar sakta komma, dina kort är en del i den stämningen. Ljuvliga, juliga kort.

Kraaaam

2017-10-12 @ 20:31:49
Postat av: Ann-Marrie

Jaha, eh. Som vanligt ingen rast och ingen ro när det gäller dej. Du har verkligen legat, så jag känner starkast för shakerkortet med barnen som åker skidor.

2017-11-19 @ 21:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0