12 oktober -17 Uggelguggel....

.... la Pernilla ut härom veckan - och jag blev kär!!
Så smidigt att klicka hem
för en liten slant och få hem i datorn
att skriva ut och välja storlek själv!
 
 
Visst är den heeelt underbar!!
Jag har färglagt med Distress Marker
och vattenpensel, som vanligt.
Wink of Stella clear har glittrat ögonvitorna.
När jag klippte ut ugglan
försvann Pernillas signatur tyvärr
men all ära till henne!!
 
 
Så här blev kortet.
Mönsterpapperet är från Pion Design
och jag valde det förstås
för att det blev ett så fint kuvert med det
men också för att det är grönt/turkos,
som jag ju gillar!
 
 Grattis-dien från Rox-staps.
Skarven mellan papperen
har jag idag dolt under spetsen
och jag satte en liten kakservett bakom motivet.
Hörnen på mönsterpapperet är stansade
med en konkav hörnpunch från ek-success.
 
 
Som vanligt har jag monterat med distanskuddar
och jag böjde också vingarna på ugglan
så den fick flaxa fritt ;-)
 
 
Kortets insida
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Ja här är då kuvertet och kortet.
 
Idag är det riktigt stugsittarväder i Gävle
med spöregn och blåst.
Vi tog en regnpromenad iförda regnställ
för att få luft och motion
men sen blev det kortmakarbord 
och soffhörn.
Så skönt att ha ett varmt och torrt hus
att mysa i!
 
Ha det gott min vän
och var rädda om varann!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det var en söt liten uggla du "klickade" hem:)
Vackert papper och du har färglagt ugglan så fint.
Insidan och kuvertet blev som vanligt jätte fint:))

Här skiner solen så vackert på oss idag:) Hoppas det inte regnar hos er.

Ha en fin helg
Kramizar Marie

2017-10-13 @ 11:21:01
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Sindra/Marianne

Åh vilket underbart kort! Jag gillar också turkost men tycker det är svårt att hitta både papper och dekos i den färgen.
Ugglan är supersöt!
Skönt och mysigt att sitta inne när det är höstrusk ute. :)
Ha det gott!
Kram

2017-10-13 @ 15:33:16
URL: http://https://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Zora

Vilken sötnos, förstår att den åkte ner i mailen. Härliga färger, nu i ruskvädret.

2017-10-13 @ 17:53:37
URL: http://lofquisten.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0