2 oktober -17 Utan mönsterpapper.....

.... är dagens kort.
Det är verkligen inte vanligt hos mig
som är så förtjust i just mönstrade papper ;-)
 
Upptäckte när vi kom hem från Nice
att ett par av våra vänner
förlovat sig med varandra ;-)
Naturligtvis ska de ha ett kort!!
 
 
Det här hjärtat, som jag inte vet 
vem som gjort dien till,
tyckte jag passade bra.
Bakom den vinröda cardstocken
satte jag en "guldkant" stansad med
C.C. DesignsBig Scalloped Squares #1
och prydde den med halvpärlor.
Grattisdien är från Mandys
(som är Engströms eget märke).
 
 
Har som vanligt monterat de olika lagren med distanskuddar.
Chalkade cardstockkanterna,
våde den vinröda och den vita i kortstommen,
med gulddyna.
Den konkava hörnstansen fick också jobba.
 
 
Insidan blev ganska enkel....
 
 
.... liksom baksidan.
 
 
Det fick bli ett guldkuvert till det här kortet,
köpt i vår bokhandel.
 
I helgen har jag ju varit på scrapträff i Avesta.
Som vanligt roligt och inspirerande!
Låg "på låset" i morse
och knep en plats till vårens Avestaträff också *glad*
 
Ha det gott!
Nu är det dags att krama kudden igen!
Har haft lite för roligt på slutet
så jag är ganska trött!
Kram på dig och välkommen åter!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Väldigt vackert kort med fint guldigt hjärta. Nyfiken blev jag, får messa dig när ni vaknat.

2017-10-03 @ 07:40:02
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vackert förlovningskort med en jättefin hjärtdie:)
De blev nog väldigt glada för kortet.

Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-04 @ 10:40:51
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Vilket fint hjärta och jag gillade färgkombinationen väldigt mycket och det guldiga passade ju väldigt bra med tanke på anledningen. Det guldiga kuvertet var verkligen pricken över i:et.

2017-10-05 @ 10:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0