3 oktober -17 Go snögubbe.....

.... från Avestaträffen ;-)
Tack och lov slapp vi ju snö på vägen
men jag ägnade hela träffen åt julkort.
Här kommer det första:
 
 
Mönsterpapperet är från Panduro:
Snowflakes in Corner
och jag har använt båda sidor av papperet.
Remsorna är stansade i kanterna
med en kantstans från ek-success.
Satte ett gallerband över glipan
mellan pappersremsorna. 
Åsa har fått tag i en snöstjärnepunch
från Martha Stewart, som hon letat länge
och här har jag fått två utstansade snöstjärnor.
Satte glansiga stjärnor klippta från ett band
i mitten på de utstansade
men också på den på mönsterpapperet i hörnet.
 
 
Den söta snögubben fick jag av en scrapvän.
Sparsamt färglagd med Distress Markers
och vit Wink of Stella för extra glitter
på luvans bräm och tofs samt halsduken.
Stansade ut motivet med en tagdie
med stygn i kanten
och glittrade kanten med Stickles Star Dust.
(Fotot är lite oskarpt - det är inte du som är trött!)
 
 
Använde som vanligt distanskuddar
när jag monterade de olika lagren.
Gillar när det blir struktur på korten.
 
 
Insidan fick paneler av ena sidan av mönsterpapperet
och en fin textstämpel.
Julpoststämpeln från Åsa 
har fått en fin bakgrund stansad med en ny die
som Åsa köpt på Wish åt mig.
Stjärnorna blev över när jag stansade ut
stjärnorna bakom motivet på framsidan
med en die från Gummiapan.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Ja det var kort och kuvert - det första av 
de julkort jag gjorde under helgen i Avesta.
Det blev två färdiga kort till
plus några påbörjade,
eftersom jag blev ombedd av några 
att visa hur jag gör kuvert,
och då blev det lite kuvert + halvfärdiga kort gjorda.
Kommer här så småningom!
 
Har gjort storverk idag
med storstädning under källartrappen.
Där har samlats mycket "bra att ha" under åren
tillsammans med löv och skräp
som blåst dit.
Om det inte regnar imorgon
blir det en tur till återvinningen
med både skräp
och sånt som nån annan kanske vill ha.
 
Undrar hur det känns i benen imorgon
efter att ha gått upp och ner i källartrappen
varv på varv idag.
Bra träning utan gym ;-)
 
Ha det bra! Kram och välkommen åter!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Särnholm

Hej Margarete :)

Vilket vackert julkort du visar oss i dag. Underbart fin liten snögubbe och massor med snöflingor som jag älskar! Jag har också lyckats få tag i den underbara Martha Stewart punch nu till sist och jag bara älskar den vackra snöflingan!! Den kommer även jag använda mycket nu till mina julkort ja5c som är tokig i just snöflingor ;) Så skönt det är när man städar och rensar efteråt.... Tog skjälv hand om trädgården lite i dag och det käns skönt nu när det är fixat.

Ha en fortsatt trevlig vecka många kramar i grån mig!

2017-10-04 @ 00:09:03
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart fint julkort med en supersöt snögubbe och många vackra stjärnor:))Insidan och kuvertet blev också så vackert:))

Hoppas du inte har för ont i benen idag;)
Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-04 @ 11:01:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0