8 oktober -17 Hexagonjul....

.... ja alltså julkort av hexagoner.
Här kom ganska små spillpappersbitar
väl till pass.
 
Gillar mina hexagondies.
Det är m å n g a olika storlekar i setet.
Det är dies från Nellie Snellen:
MFD 059 Straight hexagon.
Har monterat dem på en bakgrund av röd cardstock,
som jag stansat i hörnen med konkav hörnpunch
från ek-success.
 
Det rödmönstrade papperet
och det med snöstjärnor
har glittriga och guldiga detaljer.
Jag förstärkte det genom att sätta dit
guldiga halvpärlor på hexagonerna med röd stjärna.
God Jul-dien är från Gummiapan.
 
 
Både bakgrundscardstocken och hexagonerna
är monterade med distanskuddar.
 
 
Insidan fick skrivruta 
i form av en stor hexagon
och en liten hexagon som dekor.
Halvpärlor i guld i de konkava hörnen.
 
 
Baksidan fick dekor av "knappar"
som hörde ihop med papperet med snöstjärnor.
 
 
Så klart är det omöjligt att göra kuvert
av de här små spillpappersbitarna,
så idag fick det bli ett rött köpekuvert.
 
Nu är vi i Björkebo och plockar undan "sommaren".
Solstolar och dynor packas in i boden
och bord och stolar staplas under tak.
Myggfönster lär vi inte heller behöva på ett tag.
Sedan "vintrar" vi stugan med varma mattor,
vintertäcken och innan vi åker hem
tömmer vi  vattnet och stänger av elen.
 
Idag har det regnat och varit sol
om vartandra.
Skönt att vi hann få undan det mesta
innan störtskuren kom!
Nu får vi se vad vädergudarna
har att bjuda imorgon....
Vi har det varmt och skönt i stugan
hur som helst.
Hoppas du har det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Cath.

Hej! Så fint kort! Måste nog kika om jag kan hitta de där diesen med hexagoner!
Här har det regnat hela helgen, 51 mm har det kommit de senaste dagarna! Så bortplockande och fix i trädgården har jag skjutit upp till nästa helg!
Kram!

2017-10-08 @ 22:27:01
URL: http://cathspyssligaliv.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Läckert med alla hexagonerna:))Jätte fint kort:)
Ja, nu är det dags att plocka in sommarmöblerna. Vi har börjat lite smått här också. Jag tycker inte det är roligt, gillar sommaren mest;)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-12 @ 17:31:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0