16 september -17 En liten rödhake....

.... på dagens julkort.
I Sverige är det väl knappast en julfågel
men såå söt!!
 
 
Motivet kommer från ett klippark
från SlöjdDetaljer Christmas Animals.
Snöstjärnepapper i grått och vitt,
som jag glömt var jag hittade.
Den fina snöstjörnekanten på den röda cardstocken
är stansad med en kantstans från Martha Stewart.
 
Jag har chalkat alla kanter, men så tunt som möjligt,
egentligen bara för att definiera kanterna
och dölja den vita papprskärnan,
som syns när man skär papperet.
Jag använde Memento Rich Cocoa.
 
Snöstjärnorna är stansade, den stora med
en Memory Box die: Rizza Snowflake
och de små med Martha Stewarts punch
Glacial snowflake, som jag gillar mycket.
Glittrade dem med Stickles Star Dust.
 
 
 
 Använde Stickles också på motivets kant.
Åsas Julpoststämpel finns HÄR
om du skulle vilja ha en egen.
Passar i cirkelpunch 1"
och med scalloped cirkel under 1 1/4".
Vimplarna (som också behövs för att täcka
skarven mellan mina pappersremsor)
är klippta i en pappersrest av granpapper 
ur ett gammalt julblock från Panduro.
 
 
Insidan fick dekor i samma stil.
 
 
 Baksidan blev lite annorlunda 
än jag brukar göra.
 
 
 Kuvertet tar ju största delen av mönsterpapperet
(24,5x24,5 cm) men det är det värt tycker jag!
Det är ju det som gör att jag bara har
6 cm-remsor kvar sen att dekorera kortet med ;-)
fast det räcker ju för det mesta.
 
 
Här ser du dagens kort och kuvert.
Välgörande med det grå mot det tomteröda
tycker jag.
 
Nu strax dags för sängen.
Har varit trött några dar och haft lite yrsel.
Åsa tror att vi promenerar för mycket 
och för långt (8-10 km om dan minst)
fast vi tycker ju det är skönt!
I morgon blir det nog en "bara vara-dag".
 
Ha en skön söndag!
Var rädd om dig! 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det är kul att få göra lite annorlunda, fast egentligen är det nog mest en själv som tänker på just det. Ett vintrigt och vackert julkort i all sin glans, vad vore kortvärlden om inte Margareta fanns? Mycket fattigare helt klart!

Kraaaam ((själv knåpar jag med ett minialbum)

Svar: Tack rara Ann-Marie för dina rara kommentarer! Utan dem vore världen också bra tom!! <3 Kram på dig!!
MormorMargareta

2017-09-17 @ 00:43:19
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert julkort med ett så fint fågelmotiv:)Gillade alla stjärnorna du använt:))Kuvertet blev superläckert som vanligt:))
Hoppas du inte känner dig lika yr idag och är piggare:)

Kramizar Marie

Svar: Tack för alla goa kommentarer Marie! Skulle ha åkt till Stockholm idag, men Kjell fick åka ensam eftersom jag fortfarande inte mår så bra. Får åka om jag blir bättre!Lät kul med Ullaredsbesök - hoppas ni hade kul och hittade nåt fint! Var ju där i somras med Åsa och köpte en fin randig topp bl a. Annars tycker jag det är väl stort och väl mycket folk för min smak.
Kramar!!
MormorMargareta

2017-09-17 @ 16:31:15
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0