5 september -17 Julkort v 36....

.... men det är julkort 43.
Skönt att ligga lite "före planen" så här långt!!
 
 
Guldigt kort idag med mönsterpapper 
ur ett litet block från Panduro.
Har ju också använt guldpapper som du ser.
God Jul-stämpeln i brunt syns lite dåligt
men det får duga!!
Det guldiga inuti blommorna är smyckesdelar.
 
 
Insidan fick en God Jul-stämpel från Reprint
som jag tyckte passar mönsterpapperet.
Den är lite stor men vi får nog plats
med våra namn ändå ;-)
 
 
Baksidan
 
 
Till det här kortet passade ju ett guldkuvert
så det kunde bli kort + kuvert-kort idag,
trots att jag använde papper ur ett 6"-block.
 
Imorgon tror jag att jag ska visa
något av de kort jag gjorde 
under Ludvikaträffen.
Hade alldeles för trevligt och umgicks massor
med alla mysiga scrapkompisar
så det blev inte speciellt mycket gjort för mig.
Jag hade i förväg bestämt att prioritera mys
och strunta i att delta i utmaningar
och inte anmält mig till några kurser.
 
Fyra kort blev det i alla fall,
som jag kommer att visa här så småningom.
 
Idag är det höstväder i Gävle
och jag har tagit på mig tjocka ylletröjan
för att slippa frysa i soffhörnet ikväll.
Skickar dig lite varma kramar!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Allt som glittrar är inte guld sägs det, men nja jag vet inte jag, här glittrar det och det är ju guld, snyggt jobbat!

2017-09-05 @ 20:49:23
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Oj! det var många julkort du hunnit göra!:) jag har börjat men är bara uppe i 6 stycken;) Försöker sitta lite varje kväll. Men det är ju födelsedagar oxå som ska göras till:) Det här julkortet blev jättefint med allt det guldiga:))Fina textstämplar:)

Kramizar Marie

2017-09-07 @ 11:43:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0