9 september -17 Att lifta.....

... någon annans kort
är inte att kopiera rakt av, eller hur?
Jag får ofta inspiration av andras alster
och i Ludvika såg jag ett kort
i Scrapdrakens monter,
som jag verkligen gillade.
Här är min "version" och "vision"
av känslan det gav mig
men skapat med mina saker och efter mitt huvud:
 
 
Det kort jag såg var uppbyggt
av många fler lager
men jag tyckte alldeles för mycket om
det underbara mönsterpapperet
för att dölja det ännu mer.
 
 
Närbild på blomdekoren,
som lite fick ersätta motiv på kortet,
tillsammans med pärlband och den vackra spetsen....
 
 
....och den ljuvliga fågeln med bur i trä
som jag fick av en av mina scrapvänner
i födelsedagspresent i somras.
Titta på de läckra fjärilarna på papperet!
 
 
Några roser i högra hörnet också.
 
 
Egentligen var det för det här kuvertet
som jag köpte det ljuvliga papperet.
(Har nog köpstopp på mönsterpapper,
men inte om de kan ge så här fina kuvert ;-)!)
 
 
Insidan fick bli mer avskalad
men fortfarande med fågeltema....
 
 
...liksom baksidan.
 
 
Det här kortet och kuvertet blev jag nöjd med.
Det var det tredje kortet 
jag lyckades skapa på Ludvikaträffen
mellan allt mys, umgänge med goa vänner
och shopping.
Det blev bara en start på ytterligare ett kort
men det har jag gjort klart
sedan jag kom hem, så det dyker nog upp här snart ;-)
 
Ruggdag idag med duggregn och gråväder.
Har dammsugit bilen - puh -
och gått en lång promenad till Järnvägsmuséet
som hade en "Grand Final"
innan de stänger för renovering i två (!!) år.
Sen var det gott med rotmos och köttkorv!!
 
Ha det gott min vän!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Jättevackert kort, fint med det breda spetsbandet under den fina blomdekorationen:))Kuvertet blev helt fantastiskt fint:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-09-10 @ 18:42:54
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0