16 april -18 Goa scrapvänner....

.... har jag verkligen gott om!!
Det är så härliga människor,
som jag träffat genom denna hobby!
Omtänksamma och generösa!
Förra veckan blev jag verkligen överraskad
när jag en dag öppnade brevlådan.
Där låg ett STORT tungt kuvert - och jag,
som bara beställt nån enstaka stämpel
eller die den sista tiden??
 
Det var en scrapvän, som vårstädat i scrapperiet
och sorterat ur en massa spillpapper
och några alldeles perfekta "kuvertpapper"
och tänkt på mig!
Oj vilken lycka!!
Inte för att jag precis saknar papper
men nya mönsterpapper är alltid en stor inspiration!
 
 
Ett enkelt kort gick tillbaka med vändande post
tillsammans med lite "godis"
som jag hade och hon kanske skulle ha glädje av.
Det blev lite brådis, eftersom vi var på väg till Sthlm,
så det blev bara ett snabbt kort av framsidan.
 
Såg att ICA MAXI här sålde guld- och silverkort
med tillhörande kuvert i 6-pack för 10:-
och passade på att "hamstra lite.
Kortstommen här är ett av dem.
Det läckra mönsterpapperet fanns med 
i det stora kuvertet,
så det fick min vän tillbaka en bit av. ;-)
 
Textstämpeln här kommer från ett set
med clearstamps, som jag köpte
hos rara PysselStina på Pysselskafferiet
när Åsa och jag var där i somras.
Den passade bra även på nästa kort tyckte jag:
 
 
Det är ännu enklare, eftersom papperet är så dominant.
Det gick iväg till min kusin och hennes man,
som båda fyllde 80 år i höstas
och då fick pengar till resa.
Jag hade guidebok och karta att låna ut
och skickade det här kortet tillsammans med dessa.
 
 
Insidan fick skrivyta stansad med die
ur samma set som på framsidan
fast större.
Vet tyvärr inte fabrikat eftersom jag köpt den begagnad.
 
 
En enkel baksida, som vanligt.
Mönsterpapperet är ur ett 8"-block
som jag köpt på Papercase i London.
Deras stora butik på Tottenham Court Rd
har konstnärsmaterial och ibland sånt
som passar en scrappare.
De här bitarna var spill från tidigare projekt.
 
Åkte hem från Stockholm igår kväll.
Där var alldeles för mycket pollen för mig.
Det är bättre här i Gävle, där jag också
har pollenfilter i ventilationen i huset.
Kjell är kvar och jobbar ett par dar
och jag hade ju hoppats
kunna hålla honom sällskap
men mår allt bäst hemma!
 
Ha det gott i den gallopperande våren!
Nu verkar den komma med stormsteg!!
Va rädd om dig och varandra!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag som såg ditt proppfulla kuvert, såg hur mkt fint hon skickade 👍🏻😀😯 Dina kort blev jättefina, kul att få skapa med sånt man inte valt själv.

2018-04-17 @ 06:51:03
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Två så härliga somriga kort. Så gulligt av din scrapvän att skicka scrapgodis:))Fin textstämpel.

Man kan hitta bra grejer till vår hobby på Ica Maxi:)
Här kommer våren med stormsteg också:) Vi har fullt upp nu i trädgården.

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-04-17 @ 14:16:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0