2 april -18 Ny vecka - nytt julkort....

.... med en så söt liten tomteflicka
och en massa spillpappersvimplar.
 
 
Det är Carina Wikströms rara tomte
som jag har färglagt med Distress Markers, som vanligt.
Jag börjar ju oftast med mönsterpapperen,
i det här fallet spill, mest från MajaDesign,
och färglägger sen motivet
så att det matchar mönsterpapperen.
 
 
Som vanligt har jag böjt vimpelflikarna
med hjälp av mitt virknålsskaft.
Får lite frågor om det ibland - jag gör
ungefär som när man krullat presentsnören
men virknålsskaftet är ju runt
så det blir inte så skarpt som med en sax.
Virknålen ligger alltid i verktygsväskan
och är bra till mycket annat också,
t ex att dra band genom hålen på tags ;-)
 
 
Insidan fick också vimplar förstås,
en julstämpel och så Åsas fina julpoststämpel.
 
 
Vimplade på lite på baksidan också
under min namnetikett.
 
 
Eftersom det är ett "spillpapperskort"
fick det bli ett av Panduros mörkröda kuvert till.
Hade sån tur för ett par år sen
då de REAde ut dem efter jul
och passade på att hamstra!!
 
Ja nu är påsken över för den här gången.
Vi har haft härligt soligt väder
och än så länge funkar allergimedicinen skapligt,
så jag har kunnat gå långa promenader.
Njuter - trots lite takdropp från näsan.
Så länge det inte tar på andningen
är jag nöjd!
 
Hoppas du också haft en fin påsk!
Idag fick jag en stund i kortmakeriet,
så jag har fått allt jag kan önska!
Resultatet kommer här framöver.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Marie

Gulligt julkort, perfekt att använda spillbitarna!

2018-04-03 @ 12:03:00
URL: http://https://scrapbloggen.wordpress.com/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå fint julkort med alla läckra vimplar och en supersöt liten nisse som du färglagt så fint:))Insidan blev också läcker:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-04-04 @ 19:01:15
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0