15 augusti -18 Hemligt bröllop....

..... ställde en av mina mycket goda vänner till med.
Ingen utom bröllopsvittnena
visste något i förväg.
Grattiskortet fick alltså göras
och skickas i efterskott.
 
 
Ett av mina vackraste "kuvertpapper"
tog jag förstås fram.
Visst gav det ett ljuvligt kuvert!!
 
 
Tog också fram några av mina
allra finaste dies
för att göra det här kortet.
Den fina vita kanten bakom mönsterpapperet
är stansad med en die
från Cherry Lynn: Horizon Square Boutique Stacker Frames.
Vimplarna är också stansade med en Cherry Lynn-die
ur setet Horizon Fishtail Banners.
Bakom Åsas lila poststämpelsatte jag en minidoily
stansad med Spelbinders nestabilities:
majestic elements.
 
 
 
Jag har, som vanligt, använt distanskuddar
när jag monterade de olika papperslagren.
 
Om du vill se hur jag knyter fina rosetter,
som den dubbla här på kortet,
med hjälp av min Ultimate Pro
eller en plastgaffel för matlagning,
finns en tutorial i ett gammalt inlägg
den jag var DT hos Helihak HÄR.
 
 
 Insidan fick en mindre kvadrat
lika den på framsidan,
som skrivruta.
En kakservett klippte jag i fyra delar
och satte bakom den diagonalställda kvadraten
så den stack fram i hörnen.
Stjärtstansen i hörnen liksom på framsidan
och så lite bling förstås!
Lämplig textstämpel och
"två små fåglar på en gren". 
 
 
Enkel baksida förstås
 
 
Ja så avslutar jag med kort och kuvert.
Det har dröjt lite med det här kortet
men brudparet överraskade ju oss
och for sen på bröllopskryssning
i sin egen segelbåt,
så de har inte varit så lätta att nå.
Idag vet jag att kortet nått brudparet
så nu kan jag visa er kortet.
 
Idag blev det en riktig sommardag igen
så jag tog faktiskt ett kvällsdopp.
Jag har varit en riktig "badare"
tidigare i mitt liv,
men det har blivit allt mindre badat 
med åren.
Denna varma sommar har jag i alla fall
badat en hel del.
Älskar't!!
 
Simma lugnt!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0