25 augusti -18 Glitter överallt.....

.... blir det när man använt de här julpapperen.
Därför kom jag på att det är smart
att använda glitterpapperen nu,
innan jag slutstädar i Björkebos kortmakeri
inför flytten hem till Gävle.
 
 
Ett härligt grönt papper
med glittrig rand runt kanten
gjorde ett fint kuvert.
 
 
Kortet fick en julkula
av ett ännu glittrigare papper,
som vi fick på julscrappet i Bollnäs härom året.
Glittrade några stjärnor och God Jul,
för att passa in i glittertemat.
Jag använde Stickles Star dust.
Att pärlbanden är glittriga
syns ju inte på fotot tyvärr.
 
 
Kulan är ditsatt med distanskuddar
så att pärlbandet kan få plats under.
 
 
Insidan fick en bit cardstock
i matchande färg, som jag stansat
en scalloped cirkel ur,
en remsa av mönsterpapperet
och bitar av det röda band,
som jag använde till rosetten på framsidan.
Julstämpel från Panduro.
 
 
Baksida med min namnetikett
och dekor av mönsterpapper och den gröna cardstocken.
 
 
Kortet med sitt kuvert - i all sin glans -
eller allt sitt glitter ;-)
Kuvertet är ju ganska sparsamt glittrat
vilket kanske brevbäraren uppskattar.
Få se vem av mina vänner
som ska få dammsuga glitter efter mitt julkort
när julen är över ;-)
 
Ikväll har vi satt punkt för sommaren
på församlingens sommarhem Fagernäs.
Det gjordes traditionsenligt med surströmmingsfest.
Ett fyrtiotal gäster fick smörja kråset
med denna norrländska läckerhet
och härliga hembakta tårtor i olika smaker
till desert.
Jag var med i kommittén detta år,
så jag har hackat lök i massor idag,
skalat potatis och bakat tårta inför kvällen.
Undrar om denna tradition dör ur
med vår generation?!?
I år var det inga av de unga familjerna med,
vilket delvis kanske berodde på
en tonårshelg på distriktet,
men det verkar inte som om så många av dem
gillar denna delikatess.
Det gör jag!!
Surströmming inte bara luktar illa - det smakat GOTT också!!
 
Flera glittriga julkort väntar!!
Välkommen tillbaka!
Kram på dig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0