30 augusti -18 Fortsätter glittra....

.... idag med stjärnglans.
Men först ett kuvert:
 
 
Hade ett fint grönrandigt papper
med en röd glitterrand i två av papperets hörn.
Det passade ju att göra ett kuvert av,
vilket ju ofta är det jag börjar med. :-)
 
 
Av de remsorna som sen blev kvar
gjorde jag bakgrunden på det här kortet.
Jag lät en mycket smal röd kant sticka fram bakom.
En stjärna stansades av det tokglittriga papperet
med Quick Cutz Cookie Cutter nesting stars.
Den smala röda cs-kanten är ocksåstansad med den.
God Jul är stansat i rött metallglansigt papper.
Satte också dit en röd dubbel rosett
och en smal remsa av glitterpapperet.
 
 
Här syns det lite mer av glittret
både i stjärnan och texten.
Distanskuddar är använda idag också förstås ;-)
 
 
Till insidan skar jag till en ram
av röd cardstock,
Mindre storlek på stjärnan ur samma set dies
som den på framsidan.
God Jul-stämpeln är ur ett clearstämpelset från Panduro.
 
 
Baksidan fick också en stjärna idag
under min namnetikett.
Etiketterna har Åsa och hennes Magnus
gjort åt mig i datorn - så glad över dem!!
 
 
Ja det var alltså dagens kort och kuvert.
Är så glad att jag kommit igång igen
med julkorten!
 
Idag har vi haft trist höstväder:
grått, kyligt och regnigt.
Regnet  behövs - men det var trist ändå...
Vi börjar ju nu också avveckla vår Björkebosommar
även om vi ser fram emot
härliga höstdagar här senare i år.
Tur då att vi får lite hjälp av vädret!!
 
Ha det gott min vän!
Hoppas du får både regn och solsken framöver!
Kram!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0