5 augusti -18 Klart till sist....

.... blev det här inspirationskortet
från kortmakardagarna på Fagernäs.
 
 
Så här såg det ju ut då du kanske såg det sist.
Ville ha det jätteenkelt som "mall"
för att alla nya kortmakare
skulle komma igång.
Ville också att det skulle synas
att man inte behöver ha så mycket "grejor"
för att göra ett personligt grattiskort.
Här behövs ju inte ens en skärmaskin!
 
Framsidan blev färdig under Fagernäsdagarna
men är inte visad här förut.
 
 
Kompletterade bara med lite bling i lila
och den lilla söta utstansade texten.
Den dien fick jag av en vän på min födelsedag.
 
 
Som du ser har jag böjt textvimpeln
och monterat de olika lagren med distanskuddar.
 
Kunde inte hitta rätt spillpappersmapp
i röran som blev efter allt,
men igår fann jag den av en slump
och kunde fixa insida och baksida.
 
 
Eftersom jag skrev för hand på framsidan
för att göra det så enkelt som möjligt
för dem som inte har så mycket stämplar etc,
gjorde jag lika på insidan.
(Stödlinjerna med blyerts ska raderas
när jag är säker på att den lila pennan torkat väl!)
 
 
Baksidan med min namnetikett.
Visst är det randiga papperet underbart!!
Fick det i en hög spillpapper från en go scrapvän
och det finns lite kvar,
så du lär nog få se det på nåt kort här snart igen!
 
Nu har vi fått "normalt svenskt sommarväder" ett par dar
med sol, regn, åska och svalare temperaturer.
Oj vad jag uppskattar det!!
 
Nej, nu ska jag gå ut i kortmakeriet
och göra färdigt ett kort till en scrapvän.
Det behöver ligga i lådan imorgon fm
när lantbrevbäraren kommer och tömmer.
Ha det gott min vän!
Kramar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Persson

Blir så glad när jag känner igen pappren! Kram ❤️😍

Svar: Ja de här blev verkligen favoriter!! Såå snygga!!! Tusen tack!! Har m å n g a godingar kvar!! Kram på dig!!
MormorMargareta

2018-08-05 @ 22:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0