19 december -18 Sista vimplarna före jul...

.... visar jag idag.
Fick ju ett riktigt tidigt julpaket
med posten för några veckor sen:
2 1/2 kg spillbitar
från en scrapvän jag aldrig träffat.
Naturligtvis ville jag göra ett julkort
till denna goa tjej.
 
 
Det mesta på detta kort kommer från hennes eget paket.
Vimpelkort är ju så roliga att göra
och blir så olika, trots samma upplägg,
eftersom papperen är olika.
Här har jag valt spillbitar av mönsterpapper
med matchande gröna toner,
som gemensam nämnare.
Monterade dem på en vit kortstomme
med en bas av grön cardstock.
 
 
Som vanligt har jag böjt vimpelflikarna.
Den fina blomman är gjord av blommor
jag köpte på scraploppis i Bollnäs
med en brad i mitten.
God Jul-remsan fanns i kanten
av ett gammalt MajaDesign-papper.
 
 
Insidan fick också några remsor
och ett litet glittrigt hjärta,
stansat med en die från Gummiapan.
 
 
Baksidan med ytterligare remsor
och min namnetikett.
Totalt tror jag att det är
12 olika mönsterpapper jag använt
till det här kortet.
 
Grönt köpekuvert blev det till detta kort.
Klarar inte att göra kuvert av remsor ;-)
 
Snart är nog sista julkortet för denna jul gjort
och julpapper etc får vila
tills efter nyår, då jag tänker försöka
starta 2019 med "ett julkort i veckan" igen.
Annars ska det bli roligt med lite andra motiv
och mönsterpapper ett tag.
Lådan med Grattis-kort
börjar verkligen behöva påfyllning,
och några Krya-på-dig-kort
väntar också på att bli gjorda.
 
Imorgon blir det bakdag:
engelska fruktkakor
och min egen julkryddade limpa
har Åsa önskat sig - och det ska hon få!!
 
Ha det gott!
Stressa inte!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0