2 december -18 Grattiskort till snögubbeälskare...

.... visar jag idag.
Det var ganska länge sen jag gjorde kortet
och födelsedagen är också väl passerad,
men det har av olika anledningar dröjt
ända till igår med överlämnande av present och kort.
 
 
En go snögubbe från Skogstokiga hade jag valt
till min snögubbetokiga vän.
Hon gillar också glada rena färger,
så jag försökte hitta papper och måla i "hennes tycke".
Mina nya dies från Crea Nest Lies:
CL Nest XXL 69 (cirkeln) och CL Nest XXL 70 (kvadrat)
använde jag till kanterna.
Stansade också ut motivet med en stitched cirkeldie
och lät hatten sticka lite utanför,
för att inte skymma för mycket
av det fina mönsterpapperet.
 
 
Glada färger ävenpå blommorna
och rosetten, som jag knöt
med hjälp av en matlagningsgaffel.
 
Monterade som vanligt med distanskuddar
från Biltema, som jag klippte
i lagom smala bitar med Biltemas suveräna sax.
 
 
Enkel insida med kant av "spillet"
från framsidans utstansade kant.
 
 
Baksidans kant och turkos cirkel
är stansade ur framsidans turkosa kants cs.
Att det blir hål under mönsterpapperen
syns ju inte (och kortet blir lite lättare).
 
 
Jag tyckte inte att kortets mönsterpapper
passade så bra till kuvert,
så jag letde reda på ett matchande "kuvertpapper"
i mina gömmor.
 
 
Kort och kuvert är nu överlämnat
tillsammans med presentpaketet med turkos band
och blommor som dekor.
Bra med sånt jubilaren sen kan använda
i eget skapande och scrappande!
 
Idag är årets julbock invigd på Slottstorget i Gävle.
Stor och ståtlig (13 m hög) står den där
och gläder Gävlebor och tillresande.
Hoppas den får stå orörd iår!!
Förstår inte varför vissa är så förtjusta i att förstöra! :(
 
Bollnästräffen igår var såå mysig!
Kort kommer så småningom.
Kul att träffa er som var med
och ett stort tack till arrangörerna,
som gjorde det såå mysigt för oss
som alltid!!
 
Imorgon ny vecka med nya utmaningar
och nya möjligheter!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hmmm, en liten liten aning om vem jag tror att det är...men det är klart det finns ju fler som kanske gillar snögubbar, fast är hon född -67 tro..?

Jaja, ett fint kort får hon/fick hon i alla fall.

//Kraaaam

2018-12-03 @ 21:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0