29 december -18 Året snart slut...

... och jag har haft "semester"
från julkortstillverkning några veckor.
2018 års julkort måste ju vara färdiga i tid
för att postnord skulle ha tid på sig att leverera ;-)
Ett par har jag kvar att blogga.
Här kommer det näst sista av årets:
 
 
Som du ser har jag lekt med spillpapper igen
och idag med ganska små bitar.
Kvadraterna är 3x3cm
och är sen monterade på glittriga kvadrater
som är 3,5x3,5 cm.
Jag använde en 10 x 15 cm kortstomme
med kuvert i silver, som fanns på ICA Maxi
förra året - passade på när de reade ut
att skaffa mig ett lager ;-)
 
Ett silvrigt band med jultext
satte jag mellan raderna av kvadrater
och dekorerade med ett par snöstjärnor
och bling på rad.
 
 
Här ser du hur spillkvadraterna
är monterade med distanskuddar
på glitterkvadraterna.
Snöstjärnorna är bara fästa i mitten
så de kan "fladdra lite".
 
Det här kortet har förstås en insida och baksida, 
men de får vara privata idag.
Kuvertet är det silverkuvert
som hörde till kortstommen.
 
Nu finns bara ett obloggat julkort kvar från i år.
Idag har jag plockat fram andra papper
och börjat på ett gratulationskort.
Är ju i Björkebo, så det är lite roligt att se
vad jag hittar här i gömmorna 
att inspireras av.
 
Har promenerat lite för hårt och långt
med mina icebugs på annandan,
så en stortåled tog stryk och svullnade upp.
Får ägna mig åt stillsammare nöjen några dar:
kortmakeri, stickning och läsning.
Vacker utsikt har jag genom fönstren
med sol och snö - härligt!
 
Ha ett gott slut på året!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å vilket fint kort! Gott nytt år! 🌟

2019-01-01 @ 11:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0