5 december -18 Skiss- och kitutmaning...

.... fick vi också på Bollnästräffen
med jättefint papper och t o m ett så gulligt motiv!
(Vi fick lite olika motiv, men alla ovala
och i samma färgskala.
 
 
Bytte till mig en extra mönsterpappersbit av Åsa,
så att jag för en gångs skull
hade helt papper till framsidan
trots att jag gjort ett kuvert ;-)
Hon fick mina 6 cm-remsor i stället!
Fick också byta till mig en röd stjärna i st f en blå.
Texten är en digis från Momas, som bor i min dator.
 
 
Glittrade runt tagen och motivet
med min Sakura GellyRoll-penna Clear Star.
Den röda ramen är stansad med en die från Crea Lies
CL Nest XXL 70. Den är monterad på distanskuddar,
liksom mönsterpapperet och ovalerna.
 
 
Insidan fick också en röd ram,
som är stansad innanför den på framsidan,
om du förstår hur jag menar.
Stansade ett hål i mönsterpapperet
med Nellies Multi Frames,
som ju gör en prickad kant både runt hålet
och den utstansade cirkeln.
 
 
Baksidan fick cirkeln som dekor
och jag stansade de fina röda spetskanterna
med Crea Lies dies CLNest XXL 69.
 
 
Kuvertet
 
 
 
Det här var en utmaning jag gillade!
Här ser du både kortet och dess kuvert till sist.
 
Lite mör i benen idag efter långa promenader,
men det var så härligt med fint soligt väder
och en skön kallgrad
så vi slapp det regngrå idag.
 
Välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hoho, det var det sötaste ugglepar jag sett. Ombonat har de fått också.

Du är då mästerlig!

//Ann-Marie

Svar: Tack raraste Ann-Marie! Rodnar och niger djupt! (Aj mina gamla knän!)Kramar till dig!!
MormorMargareta

2018-12-07 @ 22:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0