12 februari -17 Spillbitar....

.....av både det ena och det andra
har jag använt till det här GRATTIS-kortet
till en vän som arbetat som
ateljesömmerska.
 
 
Den fina utstansade symaskinen
fick jag av en vän, som visste vad jag behövde.
Satte en bit tunt tyg över den gröna bakgrunden till maskinen
och kompletterade med knappar,
sax, liten trådrulle, nålar och spets.
 
 
Celebrate är stansat med en die
från Avery Elle: sentiment dies.
Vimplarna är som vanligt böjda
över mitt virknålsskaft för att få lite schvung.
 
 
En insida blev det ju också
och jag använde "hålet" från framsidans stansning
och en klisterkant ur en kit från en scrapträff
som låg i gömmorna.
Den matchade mina "klippeboerremsor" bra!
 
 
Enkel baksida.
 
Det här kortet fick åka till födelsedagsbarnet
i ett cellofankuvert.
Jag postade det redan innan jag åkte
på min Londontripp
eftersom födelsedagen är idag.
Hoppas verkligen att det kom fram!!
Postnord hade i alla fall gott om tid på sig ;-)
 
Kom hem igår kväll efter en härlig, fast kall och blåsig,
knapp vecka i London.
Har "vimlat" i storstan, fönstershoppat,
njutit de allra första snödropparna
och julrosorna
och hälsat på "vår engelska familj",
denna gång den yngsta generationen.
Vilken lyx att få ha en "familj" där också!!
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Välkommen hem ifrån London:)Vilket härligt passande kort till en sömmerska:))Läckra papper, dies och dekorationer:)) Jag tror mottagaren blev supernöjd:)) Här har vi vinter igen men inte så kallt. Det går verkligen upp och ner;)Det är ju sportlovsvecka här hos oss så det är ju kul för barnen:)

Må så gott
Kramizar Marie

2018-02-13 @ 12:46:27
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0