13 februari -18 Julkortssnö ute....

..... så det är inte svårt att få inspiration
till "ett julkort i veckan"....
Här kommer det jag gjorde för v 5:
 
 
Har så många goa scrapvänner
som delar med sig av julinspiration,
både med egna skapelser
och med presenter i form av dekorationer
och pappersspill till mig.
Vill passa på att tacka er alla!!
Här är det dels det fina utstansade hjärtat
dels den fina bilden, som jag fått <3
 
 
Som vanligt har jag byggt lager på lager
med distanskuddar (från Biltema - inte endast gubbdagis minsann!!)
 
 
Insidan fick några vimplar av framsidans mönsterpapper,
en julblomma, julstämpel och några röda klisterprickar,
som är över från ett scrapträffskit.
 
 
Kuvert av ett av framsidespapperen.
 
 
Baksida med namnetikett
och lite gammalt spillpapper, som också
finns med på kortets andra sidor.
 
 
Avslutar med kort och kuvert, som vanligt.
Skönt att se korthögen växa.
Hade kortet för v 6 klart också innan jag åkte till London,
men hann inte blogga så mycket innan jag for.
Det kommer här framöver.
Nu gäller det att "hänga i" och göra nr 7 också
denna vecka tillsammans med Alla Hjärtans Dag-kort
och Grattiskort - så många födelsedagar nu!
 
Nu ska jag vara chaufför en stund.
Vi hörs och ses!!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt härligt julkort i traditionella färger:)Vackra papper och det var fint med spetsen på kanterna:)Kuvertet blev väldans vackert:))

Här har vi haft ett underbart vackert väder idag:)
Må så gott!

Kramizar Marie

2018-02-15 @ 18:34:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0