15 februari -18 Hjärtan i variation....

Tänk så olika resultatet blir
beroende på pappersval och färger!!
Har ju två goa barnbarn
och naturligtvis ville jag göra
Alla Hjärtans Dag-kort till dem.
Tiden var knapp, så i år blev det samma upplägg.
 
 
Letade bland mina större spillbitar
efter några passande mönsterpapper
och det här med röda hjärtan på turkos botten
trodde jag skulle passa mitt ena barnbarn.
Riktigt glittrigt guldpapper
använde jag till kanter, hjärtat och ett utstansat love.
 
 
Att fästa nästa lager på det glittriga papperet
är inte lätt, men med extra stark dubbelhäftande tejp
går det faktiskt.
Vill man ha lite distans,
fast det inte funkar med distanskuddar,
kan det fungera med limpistol,
som jag använt här till det röda hjärtat.
"love" är också fäst med limpistolen,
som ju bygger lite på höjden.
Tycker det är lättare än att använda 
pyttesmå distanskuddar.
 
 
Insidan med samma papper
och en likadan kant men i vanligt guldpapper.
(Har förstås skurit bort mitten på gullpapperet.)
Stansade ut ett hjärta ur mönsterpapperet
för att få en skrivyta.
Stämplade Love och hjärta med gulddyna.
 
 
Det utstansade hjärtat fick ta plats
på kortets baksida.
 
 
Det andra kortet har rosa hjärtepapper
och silverglittrigt papper.
Det var ännu svårare att fota ;-) !
 
 
Tänk så olika det blir
beroende på papperet!!
 
 
Här räckte inte hjärtpapperet till insidan
utan jag fick hitta ett annat.
Stämplade förstås med silverdyna här.
 
 
Baksidans foto blev oförklarligt grått.
 
Båda tjejerna gillade sina kort
och blev glada, vilket förstås gladde mig!
 
En av mina scrapvänner fyllde också jämna år igår
på själva Valentindagen.
Postnord gjorde tydligen ett godkänt jobb
och levererade mitt födelsedagskort
till henne på två dygn.
Idag har jag postat en hel liten hög
med grattiskort.
Har såå många vänner som fyller år i februari.
Det kommer alltså fler kort här i bloggen inom kort
så välkommen åter!
Ha det gott och var rädd om dig!
Kramar!!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Underbara kort till mina fina döttrar. Du vet vad de gillar! ♥

2018-02-15 @ 19:54:07
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Två såååå vackra Alla Hjärtans Dag kort till dina barnbarn:)) Läckra papper och dies:) Jag tror jag ska skaffa mig en limpistol också, de verkar vara bra. Här har vi haft en solig härlig dag:) och just nu snöar det. Men snart blir det vår:))

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-02-15 @ 22:37:24
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0