21 februari -18 Matilda 22 år igår....

.... och vi firade ju henne redan i söndags.
Naturligtvis fick hon ett kort i år också!
På vår lilla onsdagsträff
för några veckor sen hade Sussi med sig
en ny die som vi fick prova.
Om man stansade ut med den i fyra olika papper
kunde man sen "pussla ihop"
fyra olika rutor, men ändå ganska lika.
Har ibland använt ena sidan av mönsterpapperet,
ibland den andra.
 
 
Så här såg mina rutor ut.
Jag tog den i övre vänstra hörnet
och gjorde Matildas kort.
 
 
Jag monterade den på en lila kortbas
och byggde ut den med ett par av papperen
och dekorerade med lila bling.
 
 
Den övre kvadraten har jag monterat 
med distanskuddar.
Annars är det här kortet ovanligt "platt"
för att vara mitt.
 
 
Insidan fick dekor av ett av papperen
och några penséer, så det blev lite födelsedagsblommor.
 
 
Baksidan.
 
Inget kuvert idag, eftersom kortet
fick ligga i korgen med ost etc 
som jag gjorde iordning,
som en av presenterna.
 
Hur de andra korten av rutorna blev
kan du få se om du kommer tillbaka hit imorgon.
Ha det bra tills dess
Kramar! 
 

Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Vilken härlig die det här.
Det blev verkligen super fint :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2018-02-22 @ 15:15:23
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Ulla Scott

Så himla fint och det bästa är att man kan använda spillbitar. Kram

2018-02-25 @ 16:28:28
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå läckert kort du gjorde till Matilda, me like:)
Så fina papper och läcker die du fick låna:) Den passar ju perfekt till spillbitar;) Den får du nog köpa in;)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-02-27 @ 17:38:37
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0