23 februari -18 Grattiskort med hortensior....

..... till "bra att ha-lådan"
visar jag idag.
 
 
Börjar med kuvertet idag
eftersom det fick bestämma hur stort kortet blev.
Papperet är ur ett 8"-block
och när man gör kvadratiska kuvert 
räcker det till ett 11,5x11,5 cm kort.
 
 
Eftersom papperet är så härligt mönstrat
valde jag ett enkelt upplägg.
Kvadraterna är stansade med
dies från ett set från Memory box.
La dem lit snett upp mot högra hörnet
för att det inte skulle vara så centrerat.
Man får hålla tungan rätt i mun
för att mönsteranpassa 
den bit man stansat ut ur den större
(som alltså har ett hål bakom sig).
 
Grattis är stansat med en die från Rox-stamps.
 
 
Sakura Gelly Roll-pennan clear star
har jag ritat med runt alla papperskanter.
 
 
Till insidan fick jag låna en läcker GRATTIS-stämpel
av en scrapkompis, så var den kom ifrån 
vet jag tyvärr inte.
 
 
Baksidan blev så här blommig.
 
 
Här är kortet med sitt kuvert
som nu ligger i min "bra att ha-låda".
Det är ju bra att ha lite kort liggande
om man har glömt - eller är lite stressad ;-)
 
Idag frysen jag som en hund!
Hoppas verkligen att jag inte blir sjuk!!!
 
Ha det gott
och välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert "blommande" kort i härliga färger:))
Jag är väldigt dålig på att göra "bra att ha kort"
Kuvertet blev också så vackert:))
Just nu så börjar snön vräka ner! Birger ligger sjuk i influensan:( Så jag hoppas jag inte åker på den också;)

Kramizar Marie

2018-02-27 @ 12:42:30
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0